poniedziałek, 18 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościWalczak: custom publishing w erze social mediów, cz. I

Walczak: custom publishing w erze social mediów, cz. I

Przygotowanie skutecznej komunikacji marketingowej w oparciu o narzędzia custom publishing, to obecnie duże wyzwanie.

Media społecznościowe, w nieodwracalne zmieniły sposób konsumpcji mediów. Nawyki charakterystyczne dla świata internetowego przeniknęły do mediów tradycyjnych.

Oto 5 zasad, o których warto pamiętać chcąc przygotować nowoczesną gazetę firmową:

1. Pisz tak jak do Internetu – czyli krótko, zwięźle i… CIEKAWIE!

Do tej pory, w mediach tradycyjnych (papier), czytelnik dawał nam ok. 30 sekund, aby zainteresować go treściami. W internecie, czas ten został skrócony do 3-5 sekund.

Oznacza to, że obecnie masz ok. 10 sekund, aby zainteresować kogoś swoim artykułem.

Spójrz jak jest to zrobione w magazynie korporacyjnym „Echa Leśne”, które wydawane są przez PGL Lasy Państwowe.

Źródło: www.lasy.gov.pl

Czy możesz podać minimum dwie najważniejsze cechy tej strony?

Pierwsza to… Tak, to bardzo mocne, wywołujące silne, pozytywne(!) emocje zdjęcie.

Druga to – doskonały tytuł. Krótki, wyrazisty i będący jednocześnie grą słów.

To są niewątpliwie twoje składniki sukcesu czytelniczego.

2. Stosuj dynamiczne techniki dziennikarskie. Pamiętaj proszę, że Twój czytelnik, w XXI wieku jest dojrzałym konsumentem. Na co dzień zanurzony jest w ocenie przekazów marketingowych różnych firm, a Twoim zadaniem jest się wyróżnić z treściami, które na pozór wydają się nieatrakcyjne.

Czy rzeczywiście dział „Ludzie” musi być interesujący wyłącznie dla samego zainteresowanego i jego rodziny?

Spójrz jak opracowany temat został w gazecie korporacyjnej firmy Vatenfall

Źródło: archiwum własne Monika Walczak

O atrakcyjności tej strony – prócz zdjęcia – zdecydowały:

1. Tytuł – bez dobrego tytułu nie masz uwagi czytelnika. Musi być pewnego rodzaju grą, flirtem pomiędzy Tobą a odbiorcą.

Jeśli nie jesteś pewien czy napisany przez Ciebie tytuł jest dobry – daj do weryfikacji jakiemuś życzliwemu, ale szczeremu koledze czy koleżance z pracy.

2. Lead – powinien zawierać ważne i ciekawe informacje. Uwaga! Ma być zapowiedzią, a nie zwięzłym streszczeniem artykułu.

3. Ramka – rozbija monotonię tekstu, przyciąga uwagę. W tym przypadku – formie mini-kwestionariusza przybliża sylwetkę bohatera.

Monika Walczak

Wymagamy.pl

 

Ciąg dalszy nastąpi. Niebawem część druga tekstu autorki.

Zapraszamy do lektury oraz do zapoznania się z programem szkolenia OTWARTEGO:

CUSTOM PUBLISHING W ERZE SOCIAL MEDIÓW

30 STYCZNIA (CZWARTEK)

Warszawa

POZNAJ PROGRAM SZKOLENIA!

ZAPISZ SIĘ na szkolenie!

Zapraszamy!

Monika Walczak jest wykładowcą Akademii PRoto – www.akademiaproto.pl

Akademia PRoto to projekt szkoleniowy portalu PRoto.pl. Naszym celem jest umożliwienie dostępu do praktycznej wiedzy z zakresu public relations wszystkim osobom, które mają potrzebę wzbogacenia swoich kompetencji zawodowych.

W ramach Akademii PRoto mogą Państwo, w dowolnym czasie i miejscu, skorzystać z pełnego kursu on-line, albo wybrać jego pojedyncze moduły lub pakiety tematyczne – zapoznaj się z kursem internetowym.

Swoją wiedzę z PR-u można poszerzać w trakcie jedno- i dwudniowych warsztatów i szkoleń otwartych, których kilka organizujemy w każdym miesiącu – zobacz najbliższe terminy szkoleń.

W ofercie Akademii mamy także szkolenia “szyte na miarę” – poznaj nasze szkolenia wewnętrzne

 

 

 

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj