Przygotowanie skutecznej komunikacji marketingowej w oparciu o narzędzia custom publishing, to obecnie duże wyzwanie.
Media społecznościowe, w nieodwracalne zmieniły sposób konsumpcji mediów. Nawyki charakterystyczne dla świata internetowego przeniknęły do mediów tradycyjnych.
Oto 5 zasad, o których warto pamiętać chcąc przygotować nowoczesną gazetę firmową:
1. Pisz tak jak do Internetu – czyli krótko, zwięźle i… CIEKAWIE!
Do tej pory, w mediach tradycyjnych (papier), czytelnik dawał nam ok. 30 sekund, aby zainteresować go treściami. W internecie, czas ten został skrócony do 3-5 sekund.
Oznacza to, że obecnie masz ok. 10 sekund, aby zainteresować kogoś swoim artykułem.
Spójrz jak jest to zrobione w magazynie korporacyjnym „Echa Leśne”, które wydawane są przez PGL Lasy Państwowe.
Źródło: www.lasy.gov.pl
Czy możesz podać minimum dwie najważniejsze cechy tej strony?
Pierwsza to… Tak, to bardzo mocne, wywołujące silne, pozytywne(!) emocje zdjęcie.
Druga to – doskonały tytuł. Krótki, wyrazisty i będący jednocześnie grą słów.
To są niewątpliwie twoje składniki sukcesu czytelniczego.
2. Stosuj dynamiczne techniki dziennikarskie. Pamiętaj proszę, że Twój czytelnik, w XXI wieku jest dojrzałym konsumentem. Na co dzień zanurzony jest w ocenie przekazów marketingowych różnych firm, a Twoim zadaniem jest się wyróżnić z treściami, które na pozór wydają się nieatrakcyjne.
Czy rzeczywiście dział „Ludzie” musi być interesujący wyłącznie dla samego zainteresowanego i jego rodziny?
Spójrz jak opracowany temat został w gazecie korporacyjnej firmy Vatenfall
Źródło: archiwum własne Monika Walczak
O atrakcyjności tej strony – prócz zdjęcia – zdecydowały:
1. Tytuł – bez dobrego tytułu nie masz uwagi czytelnika. Musi być pewnego rodzaju grą, flirtem pomiędzy Tobą a odbiorcą.
Jeśli nie jesteś pewien czy napisany przez Ciebie tytuł jest dobry – daj do weryfikacji jakiemuś życzliwemu, ale szczeremu koledze czy koleżance z pracy.
2. Lead – powinien zawierać ważne i ciekawe informacje. Uwaga! Ma być zapowiedzią, a nie zwięzłym streszczeniem artykułu.
3. Ramka – rozbija monotonię tekstu, przyciąga uwagę. W tym przypadku – formie mini-kwestionariusza przybliża sylwetkę bohatera.
Monika Walczak
Wymagamy.pl
Ciąg dalszy nastąpi. Niebawem część druga tekstu autorki.
Zapraszamy do lektury oraz do zapoznania się z programem szkolenia OTWARTEGO:
CUSTOM PUBLISHING W ERZE SOCIAL MEDIÓW
30 STYCZNIA (CZWARTEK)
Warszawa
POZNAJ PROGRAM SZKOLENIA!
ZAPISZ SIĘ na szkolenie!
Zapraszamy!
Monika Walczak jest wykładowcą Akademii PRoto – www.akademiaproto.pl
Akademia PRoto to projekt szkoleniowy portalu PRoto.pl. Naszym celem jest umożliwienie dostępu do praktycznej wiedzy z zakresu public relations wszystkim osobom, które mają potrzebę wzbogacenia swoich kompetencji zawodowych.
W ramach Akademii PRoto mogą Państwo, w dowolnym czasie i miejscu, skorzystać z pełnego kursu on-line, albo wybrać jego pojedyncze moduły lub pakiety tematyczne – zapoznaj się z kursem internetowym.
Swoją wiedzę z PR-u można poszerzać w trakcie jedno- i dwudniowych warsztatów i szkoleń otwartych, których kilka organizujemy w każdym miesiącu – zobacz najbliższe terminy szkoleń.
W ofercie Akademii mamy także szkolenia “szyte na miarę” – poznaj nasze szkolenia wewnętrzne