Chcesz znaleźć sposób na dotarcie do odbiorców, bo to, co robisz nie wystarcza? Wykorzystaj potencjał Dnia Zakochanych, by przypomnieć klientom o tym, dlaczego Cię kochają oraz okazać im miłość w zamian – mówi Olivia Martin, Entrepreneurial Growth Marker w Londynie.
Oto 5 sposobów, by włączyć Walentynki w działania marketingowe:
1. Okazywanie sympatii
… w kanałach społecznościowych oraz za pośrednictwem maila to miły gest – czytamy. Dzień zakochanych może być pretekstem, aby podziękować klientom. Pamiętaj jednak, by Twoje działania i ich charakter były spójne we wszystkich miejscach. Nie wysyłaj wiadomości do wszystkich po kolei. Powinieneś znać swoich odbiorców i wiedzieć, jakiego rodzaju informacje chcieliby otrzymywać. Postaraj się więc kierować je personalnie – radzi Martin.
2. Sprawianie prezentów
Jak czytamy, klienci lubią otrzymywać coś za darmo. Zachęcanie do kupna czy skorzystania z usługi i jednoczesne oferowanie prezentu lub wysyłanie voucherów do wykorzystania w Walentynki, to dobre pomysły, które mogą generować wzrost sprzedaży – podkreśla autorka artykułu.
3. Inicjowanie współpracy
Jeśli nie możesz sobie pozwolić na wysyłanie prezentów, pomyśl o połączeniu sił z kimś innym. Zyskasz podwójnie – zrobisz coś, czego sam nie mogłeś oraz zdobędziesz dodatkowe benefity ze współpracy z drugą marką – czytamy.
4. Wystartowanie z konkursem
… o tematyce walentynkowej może zwiększyć zaangażowanie odbiorców – mówi Martin. Walentynki kojarzą się z dawaniem, dzieleniem się i miłością, i możesz to wykorzystać dla rozwoju swojej marki, zachęcając internautów do udostępniania Twojej treści – czytamy dalej. Organizując konkurs, nie ograniczaj się do jednego kanału social media. Podlinkuj informację o konkursie do swojej strony internetowej, żeby zachęcić do subskrypcji newslettera czy śledzenia Twojego profilu na różnych kanałach w mediach społecznościowych.
5. Personalizacja
Została ona już wspomniana w pierwszym punkcie. Pomogą Ci w niej narzędzia do wysyłania spersonalizowanych wiadomości. Wykorzystaj czas, jakim sa Walentynki, by uzyskać od odbiorcy więcej informacji. Podczas rejestracji lub w ramach kampanii mailowej możesz poprosić np. o imię, datę urodzin czy płeć klienta. Pomyśl o skierowaniu do odbiorcy takich zdań: „Zróbmy kolejny krok”. „Poznajmy się lepiej” – czytamy na koniec. (ak)