piątek, 15 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościWalentynki nieistotne dla marki? Nieprawda

Walentynki nieistotne dla marki? Nieprawda

Chcesz znaleźć sposób na dotarcie do odbiorców, bo to, co robisz nie wystarcza? Wykorzystaj potencjał Dnia Zakochanych, by przypomnieć klientom o tym, dlaczego Cię kochają oraz okazać im miłość w zamian – mówi Olivia Martin, Entrepreneurial Growth Marker w Londynie.

Oto 5 sposobów, by włączyć Walentynki w działania marketingowe:

1. Okazywanie sympatii
… w kanałach społecznościowych oraz za pośrednictwem maila to miły gest – czytamy. Dzień zakochanych może być pretekstem, aby podziękować klientom. Pamiętaj jednak, by Twoje działania i ich charakter były spójne we wszystkich miejscach. Nie wysyłaj wiadomości do wszystkich po kolei. Powinieneś znać swoich odbiorców i wiedzieć, jakiego rodzaju informacje chcieliby otrzymywać. Postaraj się więc kierować je personalnie – radzi Martin.

2. Sprawianie prezentów
Jak czytamy, klienci lubią otrzymywać coś za darmo. Zachęcanie do kupna czy skorzystania z usługi i jednoczesne oferowanie prezentu lub wysyłanie voucherów do wykorzystania w Walentynki, to dobre pomysły, które mogą generować wzrost sprzedaży – podkreśla autorka artykułu.

3. Inicjowanie współpracy
Jeśli nie możesz sobie pozwolić na wysyłanie prezentów, pomyśl o połączeniu sił z kimś innym. Zyskasz podwójnie – zrobisz coś, czego sam nie mogłeś oraz zdobędziesz dodatkowe benefity ze współpracy z drugą marką – czytamy.

4. Wystartowanie z konkursem
… o tematyce walentynkowej może zwiększyć zaangażowanie odbiorców – mówi Martin. Walentynki kojarzą się z dawaniem, dzieleniem się i miłością, i możesz to wykorzystać dla rozwoju swojej marki, zachęcając internautów do udostępniania Twojej treści – czytamy dalej. Organizując konkurs, nie ograniczaj się do jednego kanału social media. Podlinkuj informację o konkursie do swojej strony internetowej, żeby zachęcić do subskrypcji newslettera czy śledzenia Twojego profilu na różnych kanałach w mediach społecznościowych.

5. Personalizacja
Została ona już wspomniana w pierwszym punkcie. Pomogą Ci w niej narzędzia do wysyłania spersonalizowanych wiadomości. Wykorzystaj czas, jakim sa Walentynki, by uzyskać od odbiorcy więcej informacji. Podczas rejestracji lub w ramach kampanii mailowej możesz poprosić np. o imię, datę urodzin czy płeć klienta. Pomyśl o skierowaniu do odbiorcy takich zdań: „Zróbmy kolejny krok”. „Poznajmy się lepiej” – czytamy na koniec. (ak)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj