Jak informuje Rzeczpospolita, firma FoodCare złożyła pozew przeciwko spółce MWS, należącej do grupy Maspex Wadowice. Zdaniem FoodCare MWS bezprawnie wykorzystuje hasło „Power is back” i znak graficzny, umieszczany na puszkach napojów Tiger.
Według autora pozwu hasło i znak zostały opracowane dla FoodCare kilka lat temu, a firma nigdy nie przekazała praw do nich innym podmiotom. FoodCare, we współpracy z bokserem Dariuszem Michalczewskim, produkowała napoje Tiger do 2010 roku. Później produkcję Tigera podjął Maspex Wadowice.
„FoodCare będzie domagał się od rywala odszkodowania. Szacuje, że roszczenia wyniosą kilkadziesiąt milionów złotych” – czytamy. Z danych opublikowanych w gazecie wynika, że pojedynek dwóch firm nie wpływa negatywnie na sprzedaż Tigera i napojów energetycznych w ogóle. Według danych FoodCare od listopada 2013 do października 2014 roku sprzedaż energetyków wzrosła o prawie 11 proc. Jak zaznacza Artur Smolicki, specjalizujący się w marketingu internetowym, spór ten nie dotyczy jakości produktu, dlatego nie ma znamion kryzysu wizerunkowego. (ks)