niedziela, 22 grudnia, 2024
Strona głównaAktualności3 mln subskrybentów w półtora roku? Taki plan ma The Wall Street...

3 mln subskrybentów w półtora roku? Taki plan ma The Wall Street Journal

Gazecie w osiągnięciu celu ma pomóc między innymi darmowy, całodobowy dostęp do sieci – czytamy w poynter.org.

Wydawca pisma Dow Jones chce pozyskać 3 mln subskrybentów do końca 2017 roku. Do tej pory internetowy serwis WSJ posiadał jeden z najbardziej szczelnych paywalli w internecie. Użytkownicy bez opłacenia abonamentu nie mogli czytać bieżących materiałów zamieszczanych na platformie. W efekcie liczba subskrybentów wynosi ok. 900 tys.

Jeśli gazeta chce zwiększyć przychody, to musi  fundamentalnie zmienić sposób myślenia o czytelnikach. „WSJ” zdecydowało o złagodzeniu swojej polityki m.in. po to, by zyskać kolejnych odbiorców płacących subskrypcje. Użytkownicy nie będący subskrybentami, mogą uzyskać dostęp do wszystkich treści zamieszczonych w serwisie przez dobę. Będą mogli zostawić mejla, na który otrzymają newsletter. Nie jest to jednak niezbędne, by skorzystać z promocji. To udogodnienie na razie dotyczy tylko czytelników ze Stanów Zjednoczonych. W pozostałych częściach świata internauci wciąż będą musieli wykupić subskrypcję, aby dotrzeć do konkretnych materiałów.

Kolejnym krokiem WSJ zmierzającym w stronę przyciągnięcia odbiorców jest  dystrybucja treści za pośrednictwem serwisów społecznościowych. Internauci płacący subskrypcję mogą teraz udostępniać konkretne materiały swoim znajomym np. na Facebooku. (mw)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj