niedziela, 17 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościWalmart dołącza do firm, które rezygnują z reklamowania się na X. Ale...

Walmart dołącza do firm, które rezygnują z reklamowania się na X. Ale nie przez Muska

1 grudnia 2023 roku amerykańska sieć supermarketów Walmart poinformowała, że dołącza do firm, które rezygnują z reklamowania swoich usług na X – podaje edition.cnn.com. Swoją decyzję umotywowała zmniejszeniem wydatków przeznaczonych na reklamę. Nie wykluczyła jednak współpracy z portalem w przyszłości – czytamy.

W listopadzie 2023 roku z usług platformy zrezygnowały inne duże firmy, takie jak Disney i Apple. Powodem było poparcie przez Elona Muska antysemickich treści w poście umieszczonym na X. Co więcej, miliarder odniósł się do zaistniałej sytuacji podczas konferencji DealBook. Zaatakował firmy, które wstrzymały się of publikowania reklam w serwisie – czytamy. 

Joe Benarroch, szef działu operacyjnego X, wydał oświadczenie, w którym stwierdził, że decyzja Walmartu nie była powiązana ze stygmatyzującymi wypowiedziami Muska. Podkreślił, że sieć supermarketów nadal publikuje posty w portalu – podaje źródło. 

„Walmart ma wspaniałą społeczność na X. Każdego roku treści dotyczące świąt osiągają 15 mld wyświetleń. Co więcej, ponad 50 proc. użytkowników X robi zakupy przez internet”  – informuje edition.cnn.com, cytując Benarrocha.

Craig Atkinson, dyrektor generalny agencji marketingu cyfrowego Code3, powiedział, że nie jest zaskoczony rezygnacją firm ze współpracy z miliarderem. Przyznał, że nie widzi szans na to, by sytuacja uległa poprawie. „Owszem, wschodzące marki będą reklamować się na X, jednak duże firmy nie zdecydują się na ponowną współpracę z platformą” – czytamy. 

„Jeśli ktoś zabija X, to Elon Musk, a nie reklamodawcy” – powiedziała Jasmine Enberg, główna analityczka w Insider Intelligence. Do niekorzystnych decyzji właściciela X zaliczyła: „serię decyzji dotyczących polityki platformy, cięć kadrowych, tweetów oraz antagonistyczmych komentarzy, które znacząco wpłynęły na zmniejszenie przychodów platformy” – dowiadujemy się dalej. 

Jak podaje źródło, Endberg powołała się również na prognozy platformy insiderintelligence.com, która już w październiku przewidziała, że w 2023 roku globalne przychody X pochodzące z reklam spadną o 54,4 proc.

Endberg podkreśliła również, że głównym powodem, przez który reklamodawcy rezygnują z usług X, jest utrata reputacji. Firmy nie są w stanie przewidzieć, jak Musk zachowa się w przyszłości. Publiczne atakowanie reklamodawców stało się więc swego rodzaju gwoździem do trumny – czytamy. 

Warto dodać, że w tym tygodniu właściciel X odwiedził Izrael. Udał się do Kibucu – terenu, który 7 października został zaatakowany przez Hamas. Podczas wyprawy miliarder spotkał się z premierem Izraela Benjaminem Netanjahu oraz prezydentem Izaakiem Herzogiem. Rozmawiał również z rodzinami izraelskich zakładników. Podkreślił jednak, że jego podróż nie stanowi odpowiedzi na kontrowersje z nim związane ani nie jest formą przeprosin wobec reklamodawców – czytamy dalej. (an)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj