„Stołeczne Biuro Turystyki rozpoczyna w Chinach promocję Warszawy jako miasta Fryderyka Chopina” – informuje portal rp.pl. Według Stołecznego Biura Turystyki informacja prasowa trafiła 13 września do około 4,5 tysiąca chińskich mediów – prasy, radia, telewizji oraz platform internetowych.
To jednorazowy komunikat – wyjaśniła w rozmowie ze źródłem specjalistka z działu promocji i turystyki Dorota Huk-Królikowska i dodała, że ma on krążyć w mediach przez kilka dni, począwszy od 13 września. Rp.pl podaje dalej, że w planach jest także wyświetlenie przekazu w czterech największych informacyjnych aplikacjach mobilnych w Chinach.
Jak czytamy w tekście, kampania jest realizowana we współpracy z grupą mediową PR Newswire, działającą na chińskim rynku „od wielu lat”, a budżet nie przekracza dziewięciu tysięcy złotych.
Na potrzeby kampanii Stołeczne Biuro Turystyki przygotowało także film promocyjny, w którym restauratorka i ambasadorka kultury Chin w Polsce Yajia Lin zachęca do przyjazdu do Warszawy – czytamy na stronie rp.pl. Biuro w dużej mierze samo przygotowało produkcję spotu, opłacony został montaż – zdradza portalowi rp.pl Huk-Królikowska. Film skierowany jest do użytkowników urządzeń mobilnych, a promowany będzie w chińskich serwisach społecznościowych.
Jak zauważa Rzeczpospolita na swoim portalu, to nie jedyna akcja mająca na celu reklamowanie Warszawy w Chinach – działania promocyjne prowadzone są również na trwających właśnie targach turystycznych Sichuan International Travel Expo, a w przyszłym roku powstanie oficjalny profil miasta w komunikatorze WeChat.
Podobne działania rozpoczęły się przed tygodniem w Japonii – dodaje rp.pl. Jak czytamy: „Stołeczne Biuro Turystyki podaje, że dzięki tej promocji o Warszawie napisało już kilkadziesiąt japońskich serwisów internetowych”.
(bm)