Dziennik przypomina o konkursie na zdjęcie promujące Warszawę, które zostanie wykorzystane w staraniach miasta o tytuł Europejskiej Stolicy Kultury 2016. Termin nadsyłania prac upływa 25 września, a każdy uczestnik może wysłać maksymalnie trzy fotografie.
Dziennik wspomina niefortunny początek kampanii promocyjnej Warszawy, której jednym z elementów był filmik „w którym jako atuty stolicy pojawiało się pole kapusty, bary mleczne czy blokowiska oraz logo – uskrzydlony PKiN przypominający reklamę jednego z napojów energetyzujących”. Klip ten nie spodobał się warszawiakom, więc tym razem postanowiono zapytać ich o zdanie, stąd pomysł na konkurs.
Ewa Czeszejko-Sochacka, pełnomocnik prezydenta Warszawy ds. ESK 2016 w ten sposób odpowiada na zarzuty o populizm „To nie populizm, a szacunek dla warszawiaków. Nie uważam, aby w metodzie konsultacji z mieszkańcami ważnych decyzji było coś niewłaściwego. Teraz zresztą w światowym PR jest taka nowa tendencja działania z lokalną społecznością”. (psp)