W styczniu 2020 roku Warszawska Organizacja Turystyczna (WOT) zaprezentowała nowe logo. Do tej pory stowarzyszenie posługiwało się dwoma znakami – jednym reprezentującym całą organizację oraz drugim należącym do działu Convention – które od teraz będą ujednolicone.
Jak czytamy w komunikacie prasowym, nowe logo ma odzwierciedlać tożsamość WOT jako stowarzyszenia związanego z miastem oraz wskazywać priorytety jego działania. Celem jego stworzenia było także pogłębienie relacji z jego obecnymi członkami oraz zaproszenie do współpracy nowych partnerów.
Stare logo
Nowe logo
Członkowie WOT zaznaczają, że ważne dla nich było stworzenie znaku czytelnego i oryginalnego, zawierającego elementy miejskiej typografii. Sygnetem logo jest litera „W”, który ma kojarzyć się ze wszystkim co warszawskie.
„Nawiązaliśmy do stylistyki neonowej, starając się zachować lekkość i prostotę całości. W sposób oczywisty znak odwołuje się do geografii miasta – dwóch obszarów połączonych Wisłą; jest też otwarty, co wskazuje również na otwartość naszego stowarzyszenia. Turkusowa kolorystyka znaku to połączenie barw identyfikujących dwa nasze kluczowe obszary działalności – turystyki »leisure« (jasna zieleń) i turystyki kongresowej (błękit)” – czytamy na stronie wot.waw.pl.
Twórcami nowego logo są graficy: Joanna Korczyńska i Maja Kwapień (Malu Studio) oraz Jarek Zuzga.
Księga znaku, alternatywne opcje kolorystyczne logo oraz jego wersje dla partnerów i członków mają być dostępne na stronie WOT od 31 stycznia 2020 roku. (ak)