Label Magazine w najnowszym numerze powraca do tematu logo dla Polski. „Pomysł ze sprężyną działa dlatego, że jest prosty. Nie stara się zawrzeć w sobie wszystkiego” – mówi Ben Knapp z agencji Saffron Brand Consultants.
W rozmowie z magazynem zdradził, co jego zdaniem wyróżnia Polskę na tle innych krajów.
„Dość szybko zauważyliśmy, że Polacy kochają dyskutować, spierać się, debatować. Ale także, że stanowią jednocześnie część Wschodu i Zachodu, Europy Północnej i Środkowej. Są jakby rozdarci między tymi światami. Pamiętaliśmy również, że Polska stanowiła kiedyś część sowieckiego imperium, a obecnie jest jednym z najważniejszych członków NATO i UE. Różnice pomiędzy tymi wszystkimi czynnikami doprowadziły nas do koncepcji twórczego napięcia, która odzwierciedla kreatywność i niepokorność Polaków, bowiem to właśnie te cechy pomogły wam wielokrotnie podnosić się po upadku. Twórcze napięcie napędza wasz kraj i odróżnia go od sąsiadów” – dodaje Knapp.
W dalszej części mówi też o tym, że wizerunek Polski bardzo się zmienił na przestrzeni lat. „Pamiętam, że gdy kilka lat temu mówiłem znajomym, iż jadę do Polski, słyszałem: »Będzie szaro i zimno«. Tłumaczyłem im, że w Polsce nie panuje cały czas zima, a niedźwiedzie polarne nie chodzą tu po ulicach. Teraz, gdy mówię, że jadę do Polski, słyszę: »Wow, Polska, cud gospodarczy, u nich nigdy nie było recesji! « – kontynuuje. Zaznacza też, że kolejne pięć lat również przyniesie poprawę dla naszego kraju. A ile czasu potrzeba by „made in Poland” znaczyło tyle co np. „made in Germany”? W opinii Knappa postrzeganie polskiej marki nie będzie zalezne od jej logo, ale od jakości produktów. (mw)