piątek, 20 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościWashington Post: Facebook ufundował kampanię zniesławiającą TikToka

Washington Post: Facebook ufundował kampanię zniesławiającą TikToka

Washington Post 30 marca 2022 roku opublikował materiał, z którego wynika, że Meta opłaciła ogólnokrajową kampanię mającą na celu wzbudzenie nieufności wobec swojego największego konkurenta, TikToka – przekazuje theverge.com. Zatrudniono w tym celu republikańską firmę consultingową Targeted Victory.

Czytaj też: Rusza dochodzenie w sprawie TikToka

Źródło opisuje, że firma consultingowa rzekomo miała kontaktować się mailowo zarówno z ogólnokrajowymi, jak i lokalnymi mediami. Dyrektor zatrudnionej przez Metę agencji w korespondencji miał podkreślać, że podczas gdy cała uwaga skupiała się na zagrożeniach wynikających z korzystania przez nastolatków z Facebooka, na pierwszy plan wysuwa się inna zagraniczna aplikacja, która może okazać się dużo groźniejsza – TikTok.

Dalej dowiadujemy się, że artykuły tworzone przez Targeted Victory zawierały załączniki do negatywnych informacji na temat TikToka. Źródła te były chętnie cytowane przez wpływowe osoby, w tym polityków, także Demokratów. Washington Post zaznaczył, że żadnej z nich nie udowodniono powiązań z firmą zatrudnioną przez przedsiębiorstwo Zuckerberga.

W ostatnich latach Facebook znalazł się „pod ostrzałem” Kongresu ze względu na posiadanie monopolu w branży mediów społecznościowych – przypomina źródło. W trakcie przesłuchań w 2020 roku z szefami społecznościowego giganta, amerykańcy prawodawcy powołali się na wewnętrzne dokumenty firmy, które sugerowały, że jeśli Instagram nie zgodziłby się na wykupienie przez Zuckerberga, to miałby przejść w „tryb niszczenia” – czytamy. (as)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj