Wobec dziennikarskiej nagonki Kościół katolicki pozostaje bierny, bo jego hierarchowie jeszcze nie zdają sobie sprawy z konieczności dbania o wizerunek tej instytucji – o fatalnym wizerunku księży w mediach pisze na łamach Dziennika Gazety Prawnej Philip Lawler.
Autor, który jest katolickim publicystą zaznacza, że dziennikarze będący autorami ataków na Kościół zazwyczaj nie mają dowodów na potwierdzenie swoich oskarżeń, a poza tym często brakuje im wiedzy na temat samego Kościoła. Dzieje się tak, ponieważ brakuje informacji dotyczących działań hierarchów kościelnych, którzy przeważnie milczą, zamiast „otworzyć się na świat i rzetelnie informować o zmianach, planach i procesach”. Jak zauważa autor artykułu, strategie PR są księżom na tyle obce, że nawet nie starają się oni szybko reagować na artykuły zawierające nieprawdziwe informacje o Kościele. „Dziś taka wiedza jest ludziom potrzebna” – zaznacza Philip Lawler. (ks)