sobota, 28 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościWave 8: Generacja Z ceni sobie praktyczne wskazówki

Wave 8: Generacja Z ceni sobie praktyczne wskazówki

Co charakteryzuje Generację Z? Jest biegła technologicznie, wciąż korzysta z Facebooka, ale mniej z YouTube’a. Chce komunikacji w czasie rzeczywistym i docenia praktyczne wskazówki. O czym jeszcze marki muszą wiedzieć, by zachęcić konsumentów – czytamy w  badaniu Wave 8.

W Polsce wśród osób w wieku 16-24 lata wciąż najpopularniejszy jest Facebook. Korzysta z niego najczęściej 78 proc. ankietowanych. Spada natomiast znaczenie YouTube’a, bo korzystanie z niego deklaruje jedynie 5 proc. młodych konsumentów. Autorzy badania zwracają uwagę, że złe wyniki serwisu mogą być efektem działań Facebooka w obszarze wideo. Jakie filmy internauci w grupie 16-24 cenią sobie najbardziej? Przede wszystkim są to krótkie filmy oraz komunikację za pomocą obrazków. Na świecie, a powoli także w Polsce, rolę medium powoli zdobywają także serwisy społecznościowe Snapchat oraz Vine. W komunikacji obrazkowej największym zainteresowaniem cieszy się z kolei Instagram.

Deklaracje respondetów komentuje Agnieszka Gruszka, Digital Officer IPG Mediabrands. Jej zdaniem marki, które chcą zachęcić do siebie młodych konsumentów powinny przede wszystkim prowadzić komunikację w czasie rzeczywistym z wykorzystaniem np. Snapchata.

Badanie Wave 8 pokazuje, że chętniej kupują oni dobrą historię wytworzoną wokół marki niż konkretny produkt. W komunikacji doceniają też praktyczne wskazówki oraz informacje, o których wcześniej nie wiedzieli. Ten trend zauważalny jest także w przypadku marek FMCG. Respondenci wskazują, że w od firm z tej branży mniej oczekują treści o charakterze rozrywkowym, kontrowersyjnym czy propagowanym przez nie idei. Cenią sobie za to informacje dostarczające wiedzy ogólnej, mającej wpływ na rozwój ich stylu życia. Podobnie wygląda to w komunikacji z markami technologicznymi. (mw)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj