W Pulsie Biznesu pojawił się wywiad Mirosława Konkela z księdzem Jackiem Stryczkiem, który jest promotorem CSR-u, na temat społecznej odpowiedzialności biznesu.
Ksiądz Stryczek stwierdza, że: „Obecnie CSR woli koncentrować się na dawaniu wędki, a nie ryby. Stwarzaniu warunków do rozwoju, a nie tylko doraźnej pomocy” . Tłumaczy także, czym różni się CSR od zwykłej filantropii i podkreśla, że stosunkowo niedawno dobroczynność stała się dla ludzi biznesu narzędziem budowania prestiżu, co w rezultacie skutkuje tym, że firmy inwestują swoje pieniądze w sposób przemyślany, ponieważ CSR musi się opłacać.
Dodatkowo przyznaje, że w takich krajach, jak Polska pokazywanie dobrych praktyk jest szczególnie ważne. Zauważa, że skłania to inne firmy do zaangażowania społecznego i zmienia sposób postrzegania przedsiębiorców i ludzi biznesu. (mk)