poniedziałek, 28 kwietnia, 2025
Strona głównaAktualnościWiadomości„We Did It In Poland” – kampania, która ma wzmocnić wizerunek Polski...

„We Did It In Poland” – kampania, która ma wzmocnić wizerunek Polski w Europie

W marcu 2025 roku wystartowała kampania „We Did it in Poland”, która ma promować Polskę jako kraj innowacyjny, nowoczesny oraz wnoszący istotny wkład w rozwój Unii Europejskiej. Inicjatywa została zorganizowana przez fundację WłączeniPlus pod patronatem polskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej.

Celem kampanii jest przede wszystkim wzmocnienie wizerunku Polski w Unii Europejskiej, zwiększenie zainteresowania europejskich partnerów i inwestorów współpracą z polskimi firmami, a także skierowanie uwagi mediów na potencjał naszej gospodarki. „Zwiększenie świadomości narodowych osiągnięć w obszarze technologii i biznesu pozwoli nie tylko przeciwdziałać szkodliwym stereotypom, lecz także zwiększyć zainteresowanie europejskich partnerów i inwestorów współpracą z polskimi firmami” – podkreślają organizatorzy.

Z badań przeprowadzonych w ramach kampanii wynika, że dumę ze swojego kraju odczuwa ponad 56 proc. Polaków, a wśród najczęstszych powodów wymienianych przez respondentów prym wiodą postaci i wydarzenia historyczne. Jedynie 4 proc. respondentów wskazuje, że powodem do dumy z Polski są innowacje w dziedzinie wynalazków, a 3 proc. wskazało na osiągnięcia technologiczne. Ponadto nawet 41 proc. badanych uważa, że pod względem ogólnego rozwoju Polska zostaje w tyle za innymi krajami Europy. Okazuje się jednak, że niemal od 35 lat Polska jest jedną z najszybciej rozwijających się gospodarek UE.

W związku z tym wystartowała kampania „We Did It In Poland”, która na celu ma również wzbudzanie dumy narodowej i budowanie tożsamości społecznej wśród Polaków poprzez edukację na temat krajowych osiągnięć. Powstała strona internetowa kampanii wediditinpoland.eu, na której publikowane są m.in. informacje na temat polskich innowacji. Inicjatywa ma także angażować Polaków w działania promujące lokalne osiągnięcia – organizatorzy zachęcają do dzielenia się w mediach społecznościowych swoimi historiami, zdjęciami czy filmami związanymi z tym, co osiągnęli, co ich w Polsce inspiruje, co lub kogo w naszym kraju podziwiają. Informacje o polskich innowacjach, którymi warto się pochwalić, będzie można też zgłaszać przez formularz na stronie.

We Did It In Poland

W ramach kampanii powstał spot, który ma pokazać Polskę jako kraj innowacyjny i pełen możliwości. W materiale organizatorzy starają się zaprezentować najważniejsze współczesne osiągnięcia technologiczne i polskie innowacje, takie jak Blik, Booksy, ElevenLabs, stacje ładowania aut elektrycznych Orlen x Willbert czy możliwość płatności spojrzeniem. Spot będzie emitowany w języku polskim i angielskim.

Kampania „We Did It In Poland” ma obejmować szeroki zakres działań zarówno w Polsce, jak i w Unii Europejskiej. Wśród nich przewidziano m.in. działania PR, komunikację w mediach i social mediach, współpracę z liderami opinii, przedsiębiorcami i naukowcami, a także opracowanie i przekazanie do polskich ambasad na świecie zestawów materiałów promocyjnych na temat lokalnej gospodarki.

Inicjatywa związana jest z polską prezydencją w Radzie Unii Europejskiej. Rada NGO i Przedsiębiorców ds. Prezydencji wydała rekomendację, aby jednym z elementów w strategii komunikacyjnej była promocja polskich innowacji. Kampania została zrealizowana przez fundację WłączeniPlus we współpracy z Business Science Poland. (kn)

Zdjęcie główne: wediditinpoland.eu

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj