Aż 81 proc. respondentów twierdzi, że to, jak prezes pokazuje się na zewnątrz, przekłada się póżniej na reputację firmy. Ta zależność w przyszłości będzie jeszcze bardziej widoczna – wynika z raportu Weber Shandwick.
Menedżerowie zauważają płynące z tego faktu korzyści. 44 proc. z nich wierzy bowiem, że dobry wizerunek CEO przyczynia się do wzrostu wartości spółki. Jego silna pozycja jest także atrakcyjna dla inwestorów (wskazuje na to 87 proc. internautów), zapewnia ochronę w sytuacji kryzysowej ( 83 proc.) przyciąga nowych pracowników (77 proc.), pozwala też zatrzymać tych już zatrudnionych (70 proc. odpowiedzi).
W dalszej części badania ankietowani byli także pytani o to, jak CEO może zwiększyć swoją aktywność na zewnątrz. 82 proc. respondentów wskazuje, że dobrą okazją do tego mogą być rozmowy w kuluarach. Drugą najczęściej pojawiającą się odpowiedzią jest obecność w mediach w roli eksperta ( 71 proc.). Warto także budować reputację dyrektora na stronie firmy,na przykład przez udostępnianie filmików z nim w roli głównej. Dużą rolę ogrywa także jego aktywność lokalna – zauważa 64 proc. respondentów.
Agencja przygotowała raport wspólnie z firmą KRC Research. W badaniu wzięło udział 1700 menedżerów z całego świata. (mw)
kliknij na infografikę, aby ją powiększyć