Zdaniem 75 proc. respondentów z pokolenia millenijnego firmy dbają przede wszystkim o swoje interesy. A zdaniem ankietowanych powinny także dbać o dobro wspólne.
Deloitte Millennial Survey przeprowadzono wśród 7,8 tys. osób w 29 krajach. Według 73 proc. ankietowanych firmy mają pozytywny wpływ na otoczenie. Mimo to 75 proc. uważa, że przedsiębiorstwa są zbyt skupione na realizowaniu własnych celów, a za mało robią dla dobra wspólnego.
Jakie powinny być zadania firm? Według ankietowanych powinny one zapewniać miejsca pracy (36 proc.), generować dochody (34 proc.) i mieć wkład w rozwój społeczeństwa (27 proc.). Natomiast, zdaniem „millenialsów”, w praktyce dbają one przede wszystkim o dochody (44 proc.), a jedynie 17 proc. uważa, że przedsiębiorstwa również działają na rzecz dobra wspólnego.
Rozbieżności dotyczą także celów osobistych. Zdaniem przedstawicieli pokolenia millenijnego starsza kadra zarządzająca dba przede wszystkim o swoje zarobki (30 proc. odpowiedzi) i realizację krótkoterminowych celów finansowych (27 proc.). Dla samych ankietowanych najważniejsze są natomiast: dobre samopoczucie (37 proc.) i rozwój pracowników (32 proc.).