Stowarzyszenie Prasy Firmowej zaprasza do udziału w VI edycji konkursu wydawnictw firmowych Szpalty Roku. Nowością tegorocznej edycji są dodatkowe kategorie, zmienione zasady głosowania oraz powiększony skład jury. Prace można nadsyłać do 5 kwietnia 2013 r. (piątek).
Publikacje do konkursu mogą zgłosić zarówno firmy (właściciele tytułów), jak i agencje content marketing. W konkursie mogą wziąć udział wszystkie wydawnictwa customowe opublikowane od 1 kwietnia 2012 r. do 31 marca 2013 r.
W tym roku do trzech dotychczasowych kategorii – magazyn drukowany dla pracowników, magazyn drukowany dla klientów, drukowane wydanie jednorazowe – dołączyły trzy nowe: aplikacja mobilna dla marki lub firmy, elektroniczna komunikacja dla pracowników i elektroniczna komunikacja dla klientów.
Nowością tegorocznej edycji konkursu są także zmienione zasady głosowania. W każdej kategorii jury wyłoni finalistów, a informacja o nich zostanie oficjalnie ogłoszona 9 maja na stronie konkursu. Następnie spośród finalistów jury może przyznać Złote, Srebrne i Brązowe Szpalty – nagrody zostaną ogłoszone podczas uroczystej gali.
W konkursie pojawi się także nagroda publiczności przyznawana w wyniku głosowania elektronicznego. Okładki publikacji zgłoszonych w kategoriach magazyn drukowany dla pracowników i magazyn drukowany dla klientów zostaną opublikowane na stronie konkursu. Spośród nich internauci będą mogli wybrać Okładkę Roku.
„Chcemy, by konkurs promował najlepsze praktyki rynku content marketing, czyli oprócz papieru oceniane będą także rozwiązania interaktywne i mobilne, których na polskim rynku jest coraz więcej” – podkreśla Urszula Radzińska, prezes SPF.
Zmieniono także skład jury. W tym roku do grona jurorów dołączyli Jacek Prześluga i Paweł Sanowski. Jury już tradycyjnie będzie obradowało pod przewodnictwem Tomasza Raczka – redaktora naczelnego wielu tytułów wysokonakładowych, krytyka filmowego i publicysty, autora programów telewizyjnych i radiowych. W skład jury wchodzą także: Dominik Kaznowski, Jacek Piotrowski, Rościsław Szwedow oraz dr Jacek Wasilewski.
Uroczyste ogłoszenie wyników konkursu odbędzie się 23 maja 2013 r. podczas wieczornej gali w Teatrze Capitol w Warszawie.
Tego dnia w godzinach 10-16 odbędzie się także konferencja content marketing, podczas której wiodący specjaliści z branży opowiedzą o sposobach na skuteczną komunikację firmową oraz tendencjach w tej dziedzinie.
„Jeszcze dopracowujemy program konferencji – chcemy by było to źródło inspiracji i dobrych praktyk dla ludzi, którzy na codzień zajmują się komunikacją content marketing” – mówi Urszula Radzińska.
Szpalty Roku to konkurs, którego celem jest upowszechnianie wysokich standardów w mediach firmowych i konsumenckich poprzez wyróżnienie najlepszych publikacji. PRoto.pl jest patronem medialnym konkursu.
Więcej szczegółów o konferencji i konkursie znajduje się na stronie.