piątek, 18 października, 2024
Strona głównaAktualnościWiadomościCoraz więcej pracowników zwraca uwagę na zieloną transformację firm

Coraz więcej pracowników zwraca uwagę na zieloną transformację firm

60 proc. pracowników firm chce, by pracodawcy podejmowali „wyraźne oraz widoczne” inicjatywy w celu ochrony środowiska. 62 proc. potencjalnych zatrudnionych sprawdza reputację firmy dotyczącą tego tematu – tak wynika z „Raportu Trendów 2024” opracowanego przez agencję pracy Manpower we współpracy z portalem Rocket Jobs. 

Udokumentowane działania w obszarze zielonej transformacji stanowią wartość dla 60 proc. osób starających się o pracę. „Dowód na to, że firma aktywnie działa na rzecz zrównoważonego rozwoju, dla 2/3 kandydatów jest ważnym czynnikiem decydującym o konkurencyjności oferty” – przekazuje raport.

>>>Szukasz pracy? Zobacz najnowsze ogłoszenia na PRoto.pl!

Justyna Krzewska, HR Generalist w Rocketjobs.pl, podkreśla, że dobrymi praktykami, które mogą docenić osoby ubiegające się o dane stanowisko, są np. przekazanie w treści ogłoszeń rekrutacyjnych linków do zakładek na stronie ze szczegółowymi informacjami z obszaru CSR czy udzielenie informacji o uzyskanych certyfikatach i wyróżnieniach, które firma otrzymała za działania proekologiczne. Jako przykład specjalistka podała certyfikat ISO 14001.

Szacuje się również, że „globalna, zielona transformacja biznesu” stanie się głównym obszarem tworzącym miejsca pracy w ciągu najbliższych pięciu lat. Co więcej, 55 proc. liderów biznesu zakłada, że inwestycje m.in. w ochronę środowiska i ESG przewyższą „megatrendy” (np. te związane z technologią). „Szacuje się też, że do 2030 roku na całym świecie powstanie nawet 30 milionów nowych, zielonych stanowisk” – czytamy.

W dokumencie zostały również opisane wybory konsumenckie przedstawicieli pokolenia Z. 75 proc. z nich twierdzi, że zrównoważony rozwój stanowi dla nich priorytet podczas dokonywania zakupów. „Nie należy ignorować ich preferencji, gdyż już za rok Zetki będą stanowiły ponad 20 proc. ogólnej puli pracowników, a do 2050 roku całe to pokolenie będzie dominować na rynku” – dowiadujemy się.

>>> Szukasz pracownika? Dodaj ogłoszenie na PRoto.pl!

Co więcej, w 2023 roku 50 proc. konsumentów na całym świecie było w stanie zapłacić więcej za dany produkt, jeśli był on traktowany jako „zrównoważony”. 75 proc. klientów twierdzi natomiast, że zrównoważony rozwój determinuje jakość marki w ich oczach i przeważa nad innymi superlatywami przedsiębiorstwa. 

W raporcie pojawia się również wątek zatrudnionych działających w ramach „Gospodarki Ja”. Mowa o osobach zorientowanych na równowagę między życiem zawodowym a prywatnym, poszukujących autonomii oraz środowiska, które zapewni im elastyczność. Benefitami najbardziej pożądanymi wśród pracowników są czterodniowy tydzień pracy (64 proc.), możliwość wyboru rozpoczęcia i zakończenia dnia pracy (45 proc.) oraz opcja wykonywania obowiązków zawodowych z domu (35 proc.). (an)

O raporcie:

Ankieta ManpowerGroup dotycząca zielonej siły roboczej została przeprowadzona w październiku 2023 roku. 

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj