We wrześniu 2024 roku poinformowano o odejściu z LPP, polskiej grupy odzieżowej znanej z takich marek jak Reserved, Mohito, Cropp o House, dotychczasowego dyrektora kreatywnego Sho Kondo. Wraz z Martinem Kosem, Martyną Skibicką i Karolem Gajewiczem założył on agencję consultingową – Kondo & Partners, skoncentrowaną na branży modowej i lifestylowej.
Jak czytamy w komunikacie prasowym, Sho Kondo dołączył do LPP we wrześniu 2016 roku, kiedy kurs akcji wynosił ok. 3,8 tys. zł. Jego zadaniem była rewitalizacja Reserved, którego sprzedaż spadała. Pod przywództwem Kondo marka przeszła transformację – odświeżono kolekcje, a także zwiększono ekspansję LPP na rynki Europy Zachodniej. Do końca grudnia 2023 roku kapitalizacja rynkowa firmy osiągnęła poziom około 27,26 mld zł, a kurs akcji wzrósł do ponad 15 tys. zł. Kondo współpracował i odświeżał również pozostałe marki należące do LPP, w tym Mohito, House’a i Croppa.
Agencja Kondo & Partners, której założycielami są Sho Kondo, Martin Kos, Martyna Skibicka i Karol Gajewicz, powstała w maju 2024 roku. Swoje usługi kieruje do dużych i bardzo dużych przedsiębiorstw z branży fashion & lifestyle działających na terenie Europy Środkowo-Wschodniej. Agencja ma całościowe podejście do rewitalizacji, które obejmuje udoskonalenie strategii i wizji marki, budowanie oferty produktów tak, aby spełniała oczekiwania rynku, stworzenie pełnej strategii sprzedaży i spójnej strategii marketingowej, a także usprawnienie działań operacyjnych, w tym koordynacji sprzedaży, zarządzania zapasami, optymalizacji kosztów, kontroli jakości i integracji danych.
Działania public relations dla Kondo & Partners prowadzi agencja Profeina.
Sho Kondo jest ekspertem ds. marketingu i zarządzania marką. Ma 18 lat doświadczenia w branży modowej. Specjalizuje się w rewitalizacji marek i zarządzaniu kreatywnym. Przez ponad dziesięć lat pracował z różnymi markami z Europy Zachodniej, takimi jak Maison Martin Margiela, Isabel Marant, Balenciaga i Zara. Od 2016 roku był dyrektorem kreatywnym w LPP na rynek Europy Środkowo-Wschodniej.
Sho Kondo
Martin Kos jest specjalistą ds. marketingu produktu i marek. Ma 15 lat doświadczenia w branży modowej i lifestyle oraz udokumentowane osiągnięcia w zakresie projektowania i rozwoju produktu. Kierował strategicznym, wielofunkcyjnym zespołem, który współpracował z kilkoma wiodącymi na rynku markami w Europie Środkowo-Wschodniej nad strategiami ich rewitalizacji, innowacjami i ekspansją w Europie Zachodniej. Pracował w branży luxury fashion we Włoszech i Francji, gdzie założył własną markę, ponownie wprowadził na rynek historyczną firmę galanterii skórzanej i był współzałożycielem startupu Fashion Tech.
Martin Kos
Martyna Skibicka jest ekspertką ds. brand experience i marketingu. Specjalizuje się w marketingu modowym. Ma doświadczenie w branży hospitality, fashion i lifestyle. Pracowała jako Brand Experience Coordinator dla wiodących marek w Europie Środkowo-Wschodniej, gdzie kierowała zespołem, który opracował strategie marketingowe, skuteczne kampanie omnichannel i zapewnił spójność marki we wszystkich działach.
Martyna Skibicka
Karol Gajewicz jest ekspertem w budowaniu relacji w ramach ekosystemu innowacji. Jako Head of Venture Studio w Żabce kierował specjalnym zespołem poszukującym innowacyjnych rozwiązań biznesowych w celu zwiększenia wartości wiodącej firmy detalicznej. Nawiązał współpracę ze startupami oraz zajmował się mentoringiem i rozwojem innowacyjnych produktów i usług w takich sektorach jak handel detaliczny, e-commerce, zrównoważony rozwój i automatyzacja.
Karol Gajewicz
(ao)