W sierpniu 2024 roku wystartowała kampania Pracuj.pl budująca świadomość znaczenia informacji zwrotnej w procesie rekrutacyjnym. Razem z akcją promowaną hasłem „Nikt nie powinien być w zawieszeniu, kiedy wysyła CV i czeka na odpowiedź” firma wprowadziła nowe statusy aplikacji, które ułatwią pracodawcom przekazywanie kandydatom informacji na temat przebiegu ich rekrutacji.
Jak wynika z badania Pracuj.pl, 8 na 10 kandydatów woli otrzymać informację o odrzuceniu ich CV, niż pozostać bez żadnej odpowiedzi. Nowe statusy aplikacji, które firma wprowadziła wraz ze startem kampanii, mają pomóc rozwiązać ten problem. Sprawią one bowiem, że pracodawcy w łatwy sposób będą mogli przekazywać kandydatom informacje o tym, na jakim etapie znajduje się ich aplikacja i czego mogą się spodziewać.
>>> Szukasz pracy? Zobacz najnowsze ogłoszenia na PRoto.pl!
Firma stworzyła specjalny landing page wiesznaczymstoisz.pl, na którym kandydaci znajdą informacje dotyczące tego, jak wyglądają poszczególne statusy aplikacji i co dokładnie oznacza każdy z wymienionych etapów. Na stronie został umieszczony także odnośnik do ofert pracy umożliwiający aplikację na ogłoszenia już po wdrożeniu nowego rozwiązania.
Powstała również strona dla pracodawców rekrutujpopartnersku.pl, która zawiera materiały edukacyjne dla przedstawicieli HR w zakresie feedbacku, a także zachęca do korzystania ze statusów aplikacji. W tym miejscu pracodawcy i rekruterzy mogą sprawdzić, jak oznaczenie statusu CV kandydata wpływa na jego komfort i sposób postrzegania marki.
W ramach kampanii powstał spot, w którym główni bohaterowie są uczestnikami talent show – akrobatami. Oczekują oni na werdykt publiczności w zawieszeniu, które w tym wypadku jest ukazane także dosłownie – wiszą oni do góry nogami na trapezie po zaprezentowaniu swojego talentu. To spojrzenie na rekrutację w sposób metaforyczny i nieoczywisty ma ukazać problemy, z jakimi na co dzień borykają się osoby poszukujące pracy. Puenta ma natomiast podkreślać, jak ważne są szybki feedback i reakcja, czyli odpowiednia komunikacja w procesie rekrutacji.
Źródło: youtube.com/pracujpl
Prowadzone przez markę działania są skierowane zarówno do pracodawców, zachęcając ich do udzielania informacji o statusie aplikacji kandydatom, jak i do użytkowników, czyli przedstawicieli różnych grup zawodowych.
>>> Szukasz pracownika? Dodaj ogłoszenie na PRoto.pl!
Główny spot i dodatkowe materiały będą emitowane w telewizji, VOD, kinach, kanałach digitalowych, w tym m.in. w mediach społecznościowych. Zaplanowano także działania public relations, brandedcontentowe, influencerskie oraz contentmarketingowe. Szeroko zakrojone działania skierowane do pracodawców realizuje zespół B2B Pracuj.pl.
Kampanię przygotował zespół ds. komunikacji marketingowej Pracuj.pl wraz z partnerami. Za koncepcję kreatywną i scenariusz spotu odpowiada Agencja 2012. Reżyserem filmu jest Michał Bulik, a za produkcję odpowiadało PrimeTime. Planowaniem i zakupem mediów zajął się dom mediowy Spark Foundry. (ao)