W lipcu 2024 roku rozpoczął się proces rebrandingu Rafinerii Gdańskiej, w ramach którego wprowadzono nową identyfikację wizualną.
Jak pisze firma w komunikacie prasowym, dotychczasowy czerwony znak słowny został zastąpiony koncepcją bazującą na inicjałach spółki. Wprowadzono także nową kolorystykę w postaci gradientu przechodzącego z ciemnego brązu w odcienie bursztynu.
Nowe logo składa się z sygnetu przedstawiającego litery „r” i „g”, które mają nawiązywać kształtem do charakterystycznych dla firmy rurociągów i zbiorników, a także logotypu stanowiącego nazwę spółki. Kolorystyka ma natomiast korespondować z charakterem i przedmiotem działalności rafinerii oraz jej nadmorską lokalizacją. Według firmy, ma określać ona także główne cechy spółki, takie jak tradycyjność, wiarygodność, stabilność, trwałość, dynamiczne działanie i nowoczesność.
Adrian Szkudlarski, prezes zarządu Rafinerii Gdańskiej, przekazuje, że dotychczasowe logo było z założenia tymczasowym rozwiązaniem, a do stworzenia nowej identyfikacji wizualnej firma chciała podejść w przemyślany sposób, dając sobie czas na dopracowanie detali. „Projekt miał być prosty, a jednocześnie oryginalny, miał odzwierciedlać nasze nowe strategiczne cele i wartości. Zależało nam także na połączeniu tradycji z nowoczesnością oraz na nawiązaniach do przedmiotu prowadzonej działalności i do otoczenia” – dodaje Szkudlarski.
Nowe logo
Poprzednie logo
Podczas tworzenia logo starano się zachować elementy z pierwotnej identyfikacji, pochodzącej z 1974 roku, i połączyć je z nowoczesnymi akcentami. Znajdujące się na niebieskim tle żółte litery „r” i „n”, nawiązujące do pierwszej nazwy zakładu – Rafineria Nafty „Gdańsk”, miały być inspiracją do wykorzystania inicjałów Rafinerii Gdańskiej – czytamy w informacji prasowej.
Nowa identyfikacja wizualna powstała we współpracy z agencją Art Group. (ao)