Marka kosmetyczna Head & Shoulders we współpracy z Fundacją Dajemy Dzieciom Siłę, specializującą się w ochronie dzieci przed przemocą, w październiku 2023 roku rozpoczęły z akcję „#Ramięwramię”, która ma na celu walkę z agresją rówieśniczą.
Przemoc wśród osób w podobnym wieku jest najbardziej rozpowszechnioną kategorią przemocy, której doświadczają dzieci i nastolatki. Jak wskazuje badanie „Dzieci się liczą 2022. Raport o zagrożeniach bezpieczeństwa i rozwoju dzieci w Polsce” przeprowadzone przez Fundację Dajemy Dzieciom Siłę, aż 57 proc. respondentów doznało takiej krzywdy z ręki rówieśnika. Marka szamponów wskazuje też, że osoby zmagające się z problemem łupieżu są nawet dwa razy bardziej narażone na agresję, stąd jej zaangażowanie w projekt.
W ramach akcji marka postanowiła sfinansować ponad 2 tys. godzin pracy konsultantów telefonu zaufania dla dzieci i młodzieży 116 111. Powstał również szereg materiałów edukacyjnych dla rodziców, nauczycieli i młodzieży, w tym m.in. scenariusze zajęć dla wychowawców klas i webinary.
„Brak akceptacji ze strony grupy rówieśniczej czy odrzucenie mogą mieć poważne skutki dla zdrowia emocjonalnego i społecznego. Dlatego ważne jest, żeby edukować młodzież, czym jest przemoc i jakie są jej konsekwencje, oraz uczyć, jak radzić sobie ze stresem i z napięciem, jak budować pozytywne relacje z innymi i gdzie szukać pomocy, gdy do przemocy już dojdzie. Cieszymy się, że ten cel możemy realizować wspólnie z Head & Shoulders” – mówi Marta Wojtas, psycholożka, członkini Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę.
Źródło: youtube.com/Procter_and_Gamble_CE
(ao)