W połowie maja 2023 roku Wrocław ruszył z nową kampanią, której celem jest promocja miasta i zachęcenie turystów do odwiedzin.
„Wrocław Miasto Przygody” to akcja, do której zaangażowano aktorów, m.in. Mariannę Zydek, Daniela Olbrychskiego i Piotra Nerlewskiego.
W spocie promującym kampanię można zobaczyć najpopularniejsze miejsca Wrocławia: od Hali Stulecia, przez Narodowe Forum Muzyki, Muzeum Narodowe, Afrykarium, po bulwary Dunikowskiego i Rynek.
Motywem przewodnim kampanii są przygody związane z poszukiwaniami skarbu, który miałby zostać ukryty w grobowcu Piotra Włostowica. W ramach akcji przygotowano dziesięć tras tematycznych po Wrocławiu.
„Podróżować znaczy żyć. A w każdym razie żyć podwójnie, potrójnie, wielokrotnie, stwierdził znany pisarz Andrzej Stasiuk. My namawiamy, aby za cel podróży obrać Wrocław. Jesteśmy atrakcyjnym kierunkiem dla turystów z Polski i nie tylko. W 2022 roku Wrocław odwiedziło 5,8 mln turystów. My jednak nie chcemy na tym poprzestać. Pokazując Wrocław jako »Miasto Przygody« liczymy, że kolejni odwiedzający poczują niepowtarzalny klimat tego miasta, jego atmosferę, wspaniałe zakątki i życie, którym tętni od rana do wieczora” – mówi Jakub Mazur, wiceprezydent Wrocławia.
W ramach kampanii miasto będzie promować swoją ofertę w Warszawie, Poznaniu, Krakowie, Katowicach, Łodzi, Gdańsku i Szczecinie oraz w przestrzeni internetowej. Spot będzie wyświetlany na 170 ekranach kin, we wszystkich wspomnianych miastach, oraz na co najmniej 260 nośnikach outdoorowych.
Akcja prowadzona będzie do września 2023 roku. Jej koszt to ponad 400 tys. zł. (bs)