czwartek, 26 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościWiadomościZFPR publikuje Kodeks Dobrych Praktyk Public Affairs

ZFPR publikuje Kodeks Dobrych Praktyk Public Affairs

9 września 2024 roku Związek Firm Public Relations opublikował Kodeks Dobrych Praktyk Public Affairs, czyli pierwszą w Polsce samoregulację w obszarze rzecznictwa interesów. Jego celem ma być wyznaczenie i promocja najwyższych standardów w szczególnej sferze dialogu pomiędzy społeczeństwem obywatelskim, biznesem a administracją publiczną i politykami.

Jak czytamy w komunikacie prasowym, rośnie potrzeba dialogu między przedstawicielami społeczeństwa obywatelskiego, w tym przedsiębiorcami, organizacjami pozarządowymi czy grupami obywateli a decydentami i twórcami polityk publicznych. ZFPR postanowiło więc wykreować ramy postępowania, które zostaną uznane i będą stosowane przez uczestników tych relacji, a także przez ich profesjonalnych doradców. Celem Kodeksu Dobrych Praktyk Public Affairs ma być promocja najwyższych standardów etycznych wśród osób, które są zawodowo związane z public affairs, a przyjęte w nim zasady wykraczają poza formalne regulacje ustawowe.

„Sektor public affairs w Polsce rozwija się dynamicznie. Coraz więcej organizacji dostrzega potrzebę tworzenia stanowisk dedykowanych do zarządzania relacjami z interesariuszami, a agencje PR odpowiadają na ten trend, wzmacniając swoje kompetencje w tym obszarze. Jako ZFPR postawiliśmy sobie za cel promowanie najwyższych standardów dla tej branży, jednocześnie dążąc do tego, aby działania public affairs i aktywności lobbingowe były postrzegane jako profesjonalne i integralne elementy strategii biznesowych” – komentuje Iga Wilczyńska-Zygadlewicz, wiceprezeska ZFPR i Head of Public Affairs w Grayling Poland.

ZFPR przypomina, że termin „public affairs” opisuje długofalowy dialog oraz szeroki zakres działań analitycznych i doradczych, których celem jest zwiększenie zrozumienia przez decydentów celów, aspiracji i aktywności społeczeństwa obywatelskiego, w tym przedsiębiorców, organizacji pozarządowych czy niezrzeszonych grup obywateli. Piotr Talarek, przewodniczący grupy roboczej ds. public affairs w ZFPR i Managing Partner w StrategyWise Consulting, podkreśla, że Kodeks Dobrych Praktyk Public Affairs ma regulować obszary, które wymagają uwagi w relacjach z decydentami. „Poza zobowiązaniem do niezbędnej transparentności, doprecyzowuje m.in. kwestie konfliktów interesów” – dodaje Talarek.

Pełną treść Kodeksu Dobrych Praktyk Public Affairs można znaleźć na stronie. (ao)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj