Związek Firm Public Relations ogłosił skład Jury 22. edycji konkursu Złote Spinacze. Zasiądą w nim 132 osoby, w tym zarówno praktycy i eksperci z agencji PR, jak i przedstawiciele organizacji biznesowych i pozarządowych, mediów, a także środowiska akademickiego.
Przewodniczącą Jury została Anna Cywińska, dyrektor działu korporacyjnego i komunikacji w Grupie spółek Danone w Polsce oraz prezeska Fundacji Nutricia.
Jurorki i jurorzy zostali przydzieleni do ośmiu grup, w których będą oceniać projekty zgłoszone w określonych kategoriach.
Przewodniczącym pierwszej grupy jest Kamil Kozłowski, partner zarządzający w dfusion communication. Grupa oceni projekty z kategorii: Business-to-Business, PR, Komunikacja z rynkiem kapitałowym, Finanse, Technologia, IT, Telekomunikacja oraz Sport, turystyka i rekreacja. W składzie grupy znaleźli się:
- Stefan Bogucki / Senior Communications Manager w Polsce i CEE / Revolut
- Tomasz Bogusławski / Dyrektor Komunikacji / EY Polska
- Anna Deręgowska-Watza / CEO / Planet Partners
- Magdalena Dziak-Woyda / Director / FleishmanHillard
- Anna Klimczuk / Head of Communications / Microsoft
- Magda Kołodziejczyk / Prezeska Zarządu / M+G
- Katarzyna Koper / Dyrektorka Biura PR / VeloBank
- Anna Krajewska / Wiceprezes / NBS Communications
- Eliza Misiecka / Dyrektor Generalny / Genesis PR
- Robert Moreń / Corporate Affairs Director / Mars Wrigley oraz Wykładowca / SWPS
- Adrianna Morze / Dyrektor Marketingu i Komunikacji w Klastrze North&East Europe / DB Schenker
- Monika Nowakowska / Dyrektor Departamentu Public Relations Obszar Komunikacji Korporacyjnej i Marketingu / Santander Bank Polska
- Magdalena Purska / PR & Communications Manager Central & Eastern Europe / PayPal
- Agnieszka Rzepkowska / Group Marketing Director / bolttech Poland
- Anna Stępień / Marketing and PR Manager / JLL
- Justyna Szafraniec / Head of Communications / Generali Polska
- Kinga Wojciechowska-Rulka / Head of corporate communication, Rzeczniczka prasowa / mBank
Druga grupa będzie zarządzana przez Mariusza Wawera, Head of Governmental Relations & ESG for 3M East Europe Region w 3M. Grupa oceni projekty z kategorii: Advocacy i Public affairs, Issue management i komunikacja kryzysowa, Walka z dezinformacją, NGO i sektor publiczny oraz Przemysł i infrastruktura. Do grupy należą:
- Joanna Bekker / Wicedyrektor zarządzająca / Polityka Insight
- Marcin Bodio / Dyrektor ds. Polityki Zdrowotnej i Komunikacji / MSD Polska
- Zofia Bugajna-Kasdepke / CEO, Founding Partner / SEC Newgate CEE
- Michał Fura / Senior Regulatory Manager / BAT
- Justyna Gościńska-Bociong / Dyrektorka ds. Komunikacji Korporacyjnej / Medicover
- Bartłomiej Kędzierski / Managing Partner / Weber Shandwick
- Łukasz Kowalski / Managing Partner / MSL
- Alicja Lewandowska-Wolińska / Managing Director / Burson Poland
- Tomasz Lis / Managing Director / Havas PR Warsaw
- Arkadiusz Mierzwa / Dyrektor ds. Komunikacji / Jeronimo Martins Polska
- Przemysław Mitraszewski / Managing Partner / Lighthouse
- Cezary Mychlewicz / Head of Communications & Marketing / Siemens
- Jarosław Nyk / Prezes Zarządu / Vision Group Executive Advisors
- Anna Papka / Dyrektorka ds. Korporacyjnych / Shell
- Piotr Talarek / Partner Zarządzający / StrategyWise
- Katarzyna Terej / Partner Zarządzający / RES Consulting
- Piotr Żaczko / Communication Manager TikTok CE
Przewodniczącą trzeciej grupy została Anna Wiśniewska, Marketing and Communications Director w Skanskiej. Grupa oceni zgłoszenia w kategoriach: ESG, Sustainability i CSR Communiactions, PR miejsca, miasta lub regionu, Event społeczny, a także Nieruchomości, budownictwo, dom i wnętrze. W składzie grupy są:
- Małgorzata Dobosz / Head of Communications and Sustainability / OX2 Polska
- Katarzyna Fabjaniak / Executive Director / Havas PR Warsaw
- Łukasz Jurkiewicz / Prezes Zarządu / Pan Pikto
- Ewelina Karpińska / Head of Marketing & Brand / Green Caffè Nero
- Iwona Kubicz / Managing Partner / PRCN
- Urszula Matej-Bil / Członkini Zarządu, Marketing i Komunikacja / EPP
- Mirella Panek-Owsiańska / Członkini Rady / Fundacja Szkoła Liderów
- Mariusz Pleban / CEO / OneMulti
- Aleksandra Robaszkiewicz / Corporate Affairs & CSR Director / Lidl Polska
- Izabella Rokicka / Dyrektorka Komunikacji, Zrównoważonego Rozwoju i Public Affairs / Carrefour
- Anita Ryng / Menadżerka ds. Relacji z Sektorem Publicznym / IKEA Retail
- Dorota Sapija / Dyrektor Zarządzający / Omega Communication
- Zuzanna Schön / Zastępca Dyrektora Generalnego ds. Marketingu / Saint-Gobain Construction Products
- Anna Simon / CEO / K+PR
- Adrian Słojewski / Client Service Director / Clue PR
Czwartej grupie przewodniczy Agnieszka Kępińska-Sadowska, Director Corporate Affairs Central & Eastern Europe w Haleonie. Grupa oceni projekty z kategorii: PR produktu, Launch produktu, usługi lub firmy, Medycyna i zdrowie, Kultura i media oraz Uroda, higiena i wellness. Do grupy należą:
- Anna Adrian / Head of Marketing Otodom / Grupa OLX
- Dorota Ciszek / Ekspert Sektorowy, Brand Communications / On Board Think Kong
- Dorota N. Haller / Client Solutions Director / Ringier Axel Springer
- Jolanta Jędrysek / Wicedyrektor PR / Benefit Systems
- Sandra Kaczmarek / CEO / TOUCH.PR
- Karolina Karolczak / Global Promotion Director / AsstrA-Associated Traffic AG
- Ewa Król-Sawicka / Managing Partner / Human Signs
- Julian Krzyżanowski / Corporate Affairs Manager / PepsiCo Polska
- Ilona Lartigue / Senior PR Director CEE / Netflix
- Artur Musiał / Director of Public & Governmental Affairs and Communication / Takeda Pharma
- Ewelina Puławska / Managing Director / Good One PR
- Sylwia Wiśniowska / Partner / RES Consulting
- Zbigniew Wysocki / Marketing Director / Goodvalley Polska
- Agata Zeman / Managing Director / 24/7Communication
- Magda Zmysłowska / Przewodnicząca Rady Nadzorczej, właścicielka / Primum PR
Pracami piątej grupy będzie przewodniczyć Magdalena Brzezińska, Corporate Affairs Director w Grupie Żywiec. Grupa oceni projekty zgłoszone w kategoriach: PR korporacyjny, Media Relations, Sektor spożywczy, a także Efektywność. W grupie znaleźli się:
- Tomasz Alberski / CEO / K+Group
- Jarosław Bańda / Wiceprezes zarządu, Managing Director / Lighthouse
- Anna Borowiec-Góra / Dyrektorka zarządzająca i członkini zarządu / Walk PR
- Marta Jóźwiak / Dyrektorka ds. Komunikacji w Europie Środkowo-Wschodniej / Google
- Wojciech Kądziołka / Rzecznik prasowy / InPost
- Olaf Krynicki / Dyrektor Komunikacji, Rzecznik Prasowy / Samsung Polska
- Łukasz Malczewski / Partner Zarządzający / dfusion communication
- Anna Nalewajk-Duma / Partnerka Zarządzająca / Clear Communication Group
- Barbara Paszkiewicz-Laskowska / Partnerka Zarządzająca / StrategyWise
- Tomasz Podolak / Założyciel / Grupa Linkleaders
- Grzegorz Szczepański / CEO / Burson Poland
- Cezary Szymanek / Zastępca Redaktora Naczelnego / „Rzeczpospolita”
- Sebastian Tołwiński / Dyrektor ds. Korporacyjnych i Komunikacji w Europie Wschodniej, Środkowej i Południowej / UPFIELD
- Daria Tworek / Managing Partner / Publicis Consultants
- Hanna Waśko / CEO oraz właściciel / Big Picture
W szóstej grupie przewodniczącą została Marta Pokutycka-Mądrala, dyrektorka komunikacji i rzeczniczka prasowa w Nationale-Nederlanden. Grupa oceni zgłoszenia w kategoriach: Employee experience i komunikacja wewnętrzna, Employer branding, Moda i styl życia oraz Kreatywność. Do grupy należą:
- Agnieszka Bacińska / CEO / Walk PR
- Klara Banaszewska / Dyrektor Generalna / Grayling Poland
- Edyta Blachowska / Dyrektor Biura Komunikacji Wewnętrznej / Bank Gospodarstwa Krajowego
- Zbigniew Gajewski / Redaktor Naczelny THINKTANK Review / THINKTANK Ośrodek dialogu i analiz
- Monika Jasłowska / Doradczyni ds. Transformacji i Pełnomocniczka Zarządu ds. Różnorodności i Włączania / Polpharma
- Justyna Kędzierska / Market Unit Lead for Communications, Central-Eastern Europe and Austria / SAP
- Małgorzata Kołodrub / Senior Communications & PR Manager, CEE / Medtronic Poland
- Maciej Lasoń / Communication Director East Europe, Board Member / Unilever
- Małgorzata Mejer / Dyrektor ds. Komunikacji Korporacyjnej w Europie Centralnej / Procter & Gamble
- Michał Nowosielski / Założyciel / BIGTHINKSKI
- Magdalena Soroczyńska / Dziennikarz / Media i Marketing Polska
- Małgorzata Stasiak-Duklewska / Head of Employer Branding / Luxoft Poland
- Izabela Tworzydło / Dyrektorka Departamentu Komunikacji Korporacyjnej / BNP Paribas Bank Polska
- Martyna Wróbel / Dyrektor Biura Komunikacji i Public Relations / Budimex
- Anna Zając / Dyrektor zarządzająca / Linkleaders
- Aleksandra Zarychta-Kuzalska / Head of Corporate Communications in CEE / Amazon
Siódmej grupie będzie przewodniczyć Marcin Kasprzak, dyrektor PR, marketingu i ESG w ERBUD GROUP. Grupa oceni zgłoszenia w kategoriach: Kampania społeczna, PR Pro Bono, Custom publishing oraz Motoryzacja i transport. W składzie grupy znajdują się:
- Małgorzata Baran / Redaktorka naczelna / PRoto
- Paweł Barski / Dyrektor Marketingu i Komunikacji / UNICEF Polska
- Anna Cywińska / Dyrektor Działu Korporacyjnego i Komunikacji / Grupa spółek Danone w Polsce oraz Prezes Fundacji Nutricia
- Monika Długosz-Łempicka / Dyrektor Marketingu / Apsys Polska
- Agnieszka Durlik / Dyrektor Generalny Sądu Arbitrażowego przy KIG
- Monika Kaczmarek-Śliwińska / dr hab., adiunktka Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego, członkini Polskiej Akademii Nauk oraz przewodnicząca Rady Nadzorczej MENTAX
- Małgorzata Kilian-Grzegorczyk / Prezes Zarządu / Stowarzyszenie Demagog
- Konrad Kruczkowski / Wiceprezes Stowarzyszenia WIOSNA ds. marketingu i komunikacji
- Hubert Niedzielski / Porsche PR & Event Manager / Volkswagen Group Polska
- Anna Orzech / Prezeska / Instytut Dobrej Komunikacji
- Łukasz Przybysz / Medioznawca, politolog, wykładowca / Uniwersytet Warszawski
- Paulina Trzaskowska / Dyrektorka Komunikacji Korporacyjnej / Coca-Cola Polska
- Katarzyna Życińska / CEO / 38 Content Communication
W ósmej grupie przewodniczącym będzie dr Jan Zając, prezes zarządu Sotrender. Grupa oceni zgłoszenia w kategoriach: Content marketing – branded content, Social media, Event komercyjny oraz Research&Insight. W grupie znaleźli się:
- Zbigniew Badziak / COO / 38 Content Communication
- Magdalena Bugajło / Dyrektor Komunikacji i Marketingu w Polsce / Panattoni
- Aleksandra Chalimoniuk / Dyrektor Biura Komunikacji i Rzecznik Prasowy / Ministerstwo Sportu i Turystyki
- Justyna Dąbrowska-Cydzik / Redaktorka prowadząca / Wirtualne Media
- Natalia Długosz / Ekspertka ds. marketingu i komunikacji
- Agnieszka Durska / Koordynator Zespołu Komunikacji i PR oraz Rzecznik prasowy / Polska Izba Ubezpieczeń
- Hubert Fronczak / Corporate Communications Manager oraz Rzecznik Prasowy / BMW Group
- Ewelina Głocka / PR & Communications Manager / MAX Premium Burgers
- Iwona Michalczyk / CEO / Garden of Words Group
- Anna Nawrocka-Tełewiak / Założyciel / Fundacja YOUNG ARTS, Creative Cube
- Anna Olszewska / Rzecznik oraz Dyrektor Departamentu Komunikacji / KIR
- Małgorzata Podstawka / Brand Communication Manager / OnePlus
- Małgorzata Rybak-Dowżyk / Corporate Communication & ESG Department Director / T-Mobile
- Paweł Sanowski / Prezes Zarządu / Instytut Monitorowania Mediów (IMM)
- Sebastian Stępak / CEO / MSL w regionie CEE
- Aleksandra Surdykowska / Menadżerka ds. Komunikacji i Marketingu / Stena Recycling
W konkursie mogą wziąć udział wszystkie podmioty, które realizują kampanie, inicjatywy, programy oraz projekty public relations w Polsce.
Do 2 września 2024 roku można zgłosić kampanie w drugim terminie. Ostatecznie przyjmowanie projektów minie 8 września 2024 roku.
Zgłoszenia do konkursu można dokonać przez formularz.
Wszelkie informacje dostępne są na stronie.
PRoto.pl jest patronem medialnym 22. edycji konkursu. (ao)