poniedziałek, 18 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościWiarygodny bloger kusi marki

Wiarygodny bloger kusi marki

Przykładów współpracy marki z blogerami lub przedstawicielami vlogosfery nie brakuje. Orange z Maffashion, Abstrahuje.tv z Citroenem. Ten model współpracy się sprawdza, bo bloger cieszy się zaufaniem. Nie każda oferta pasuje jednak do stylistyki bloga – czytamy w Nowym Marketingu.

Dlaczego firmy sięgają po blogerów? Bo są wiarygodni – odpowiada Dagmara Krzewińska, Project Executive w Goldbach Interactive i autorka tekstu. Branża marketingowa cierpi na deficyt zaufania konsumentów, dlatego musi uciekać się do mniej tradycyjnych form promocji.

„W badaniu »2013 Blogger-Brand Relationships« zapytano blogerów, dlaczego blogują – 7 na 10 odpowiedziało „bo kocham pisać”. Blogerzy to pasjonaci. Nie piszą dla pieniędzy, tylko o tym czym się interesują” – wskazuje autorka artykułu.

 To powoduje, że poruszają niszowe tematy, a te mogą zainteresować grupę docelową firmy. Kolejną rzeczą jest content marketing. „Możemy być pewni, że jeśli damy im wystarczająco dużo twórczej swobody, wypełnią przestrzeń wokół naszej marki ciekawymi pomysłami. To na pewno się opłaci – dobrze zaplanowane działania content marketingowe mają większy potencjał wirusowy, lepiej pozycjonują się w Google i skuteczniej budują świadomość marki niż zwykła reklama display’owa”.

Jak zauważa autorka, pomocny jest w tym fakt, że blogerzy wiedzą, jak skutecznie promować swój  content przez własne kanały dystrybucji. W artykule czytamy także, że współpraca będzie owocna, jeśli przedstawiciele firm będą składać oferty, pasujące do tematyki stylistyki bloga. „Nie traktuj bloga jak przestrzeni reklamowej lub powierzchni do wynajęcia. Pamiętaj, że również w twoim interesie jest to, by blogi były postrzegane jako godne zaufania źródła informacji. Aż 32 proc. konsumentów jest zdania, że w ciągu 5 lat blogi stracą część wiarygodności ze względu na przesycenie ich reklamami” – czytamy dalej. (mw)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj