Przekonanie zarządu do zwiększenia budżetu na PR nie zawsze jest łatwym zadaniem. Z pomocą przychodzi Steve Goldstein, Editorial Director of Events w Access Intelligence’s PR News, który radzi, co zmienić, by zwiększyć nakłady pieniężne na PR.
Od czego zacząć? Ponownie przeanalizuj cele wyznaczone przez firmę i zastanów się, jak PR może wspomóc ich realizację. Potem określ kluczowe wskaźniki efektywności z zarządem – kiedy osiągniesz zamierzony pułap, będziesz mógł ubiegać się o większe pieniądze na swoje działania. Ponadto pamiętaj, jakim językiem operujesz podczas rozmowy z kadrą zarządzającą. „Dla CEO nie liczy się liczba wysłanych tweetów czy informacji prasowych, ale przełożenie na wydajność oraz reputacja firmy” – czytamy w serwisie. Zatem zamiast snucia opowieści, trzeba zaznaczyć przede wszystkim, jakie wyniki można osiągnąć dzięki PR-owi.
Masz nowe pomysły, które mogą zadziałać? Dobrze, ale niech nie będą kosztowne. Jeśli eksperyment się powiedzie, można próbować wprowadzić pomysł w szerszym zakresie. A żeby to mogło wszystko dobrze zadziałać, pamiętaj o odpowiedniej komunikacji wewnętrznej, bo bez niej niewiele zdziałasz – stwierdza Goldstein. (kg)