Twitter wprowadza zaktualizowaną wersję zakładki Tweet Analytics, zawierającej szczegółowe dane statystyczne – przekazuje socialmediatoday.com. Nowa wersja będzie pozwalała na bardziej wnikliwą analizę odpowiedzi, udostępnień i polubień oraz dotarcie do szczegółowych danych m.in. takich, skąd pochodzą wyświetlenia tweetów, a także informacje o wejściach w linki czy zaangażowaniu – czytamy.
Źródło ocenia, że nowy format przekazywania danych będzie dużo bardziej przejrzysty i intuicyjny w porównaniu z poprzednią wersją, dzięki czemu użytkownik będzie miał szybszy dostęp do informacji o poszczególnych tweetów.
Narzędzia analityczne Twittera są „daleko w tyle” za niektórymi innymi platformami społecznościowymi – ocenia źródło. Jego funkcje stały się jeszcze bardziej ograniczone, gdy Twitter usunął narzędzie „Audience Insights” w czerwcu 2021 roku, dlatego dobrym posunięciem ze strony platformy jest decyzja o wprowadzeniu kolejnych aktualizacji w nadchodzących miesiącach – komentuje socialmediatoday.pl.
Źródło zastanawia się, czy zapowiedziane przez platformę nowe, zaawansowane narzędzia będą płatne. Jedną z możliwych strategii byłoby dodanie ich do Twittera Blue, który wymaga subskrypcji, lub utworzenie kolejnego modelu medium o bardziej biznesowym charakterze, co zapewniłoby serwisowi dodatkowe źródło dochodu, jednak są to tylko przypuszczenia socialmediatoday.com.
Źródło dodaje, że zaktualizowany sposób wyświetlania statystyk będzie dostępny dla wszystkich użytkowników do połowy grudnia 2021 roku. (as)