W ramach promocji Światowych Dni Młodzieży na początku lipca wystartowała kampania pod hasłem „Młodość to stan ducha”.
„Nasza kampania trafia do młodych ludzi i to chyba za sprawą przekory, która jest celowa. Twarzą naszej kampanii jest leciwy ojciec Leon Knabit, który idealnie pasuje do tej roli. Chcieliśmy, by przekornie i niebanalnie docierać do ludzi” – komentuje w tekście Gabriela Prokocka-Kazek, dyrektor Departamentu Marki Małopolska w Urzędzie Marszałkowskim.
Jak czytamy, kampania ma na celu dotrzeć do pielgrzymów i turystów, którzy w czasie Światowych Dni Młodzieży będą odwiedzali Kraków i Małopolskę. W ramach akcji promocyjnej na ulicach Krakowa pojawi się 60 billboardów w języku polskim i angielskim, reklama w systemie informacji pasażerskiej w krakowskich tramwajach i autobusach oraz citylighty w formie lustra.
Głównym punktem kampanii jest spot promocyjny dostępny w internecie oraz emitowany w TVP i TVN. Ważnym elementem kampanii są media społecznościowe, powstał m.in. specjalny fanpage Małopolski – czytamy.
O szczegółach wypowiada się w tekście Gabriela Prokocka-Kazek. „Bardzo intensywnie działamy w mediach społecznościowych. Komunikujemy się w 9 językach z pielgrzymami, ale również osobami, które zainteresują się naszą kampanią i dzięki temu odwiedzą nasz region”.
Jak czytamy dalej, kampania realizowana jest ze środków budżetu województwa małopolskiego, będzie kosztować 1,5 mln zł. (red)