Wielka Brytania chce nałożyć zakaz emisji reklam niezdrowego jedzenia przed godziną 21:00 – podaje bbc.com. Jak czytamy, regulacja ma objąć promocję m.in. czekolady, hamburgerów czy napojów bezalkoholowych.
Dowiadujemy się, że rząd zastanawia się również nad nowymi przepisami dotyczącymi przedstawiania tego typu produktów w internecie. Źródło zaznacza przy tym, że firmy sprzedające niezdrową żywność nadal będą mogły prowadzić swoje strony w sieci.
Dalej czytamy, że problem otyłości dotyka jedną czwartą dorosłych w Wielkiej Brytanii, stąd też rząd stara się ograniczać promocję żywności, która przyczynia się do tego zjawiska.
Z tego też względu, jak czytamy, od końca 2022 roku, telewizyjne reklamy dotyczące fast foodów – również płatków śniadaniowych, jogurtów czy dań gotowych – będą dozwolone tylko między 21:00 a 5:30 rano. Zasady te będą jednak obejmować firmy zatrudniające jedynie powyżej 250 pracowników, by chronić w ten sposób małe spółki.
Z kolei całodobowy zakaz reklamy fast foodów w internecie będzie ograniczał się tylko do płatnych treści, co, jak czytamy, pozwoli nadal promować towary za pomocą m.in. własnych blogów, witryn internetowych lub aplikacji.
Dowiadujemy się dodatkowo, że przedstawiciele różnych środowisk, komentując sprawę, zaznaczali, że z jednej strony plany te stanowią zagrożenie dla branży reklamowej, dla której może to oznaczać likwidację niektórych miejsc pracy, a z drugiej to „ważny element budowania zdrowszego środowiska”. Inni twierdzą z kolei, że „same zakazy nie są wystarczające” – ich zdaniem należy przede wszystkim wspierać jak najszerszy dostęp do zdrowej żywności i dbać o obiekty przeznaczone do aktywnego spędzania czasu – informuje bbc.com. (kd)