Advertising Standards Authority (ASA), brytyjski organ nadzoru w branży reklamowej, zakazał reklam linii lotniczych Air France, Lufthansy i Etihadu z powodu ich twierdzeń na temat zrównoważonego rozwoju – podaje thedrum.com. Jak donosi źródło, ASA kontynuuje zwalczanie wprowadzających w błąd ekologicznych oświadczeń, wykorzystując do tego sztuczną inteligencję pozwalającą aktywnie wyszukiwać reklamy, które mogą łamać zasady.
Reklamy wspomnianych linii lotniczych pojawiły się w przestrzeni internetowej w lipcu 2023 roku. Przekaz autorstwa Lufthansy głosił, że konsumenci mogą „latać w bardziej zrównoważony sposób”. Air France stwierdziło, że „jest zaangażowane w ochronę środowiska” i nawoływało do podróżowania „lepiej i w sposób zrównoważony”. Natomiast reklama Eihadu oferowała klientom „całkowity spokój” dzięki jej certyfikatom środowiskowym – czytamy. ASA we wszystkich trzech przypadkach orzekło, że reklamy wprowadzają odbiorców w błąd.
W przypadku Lufthansy i Etihadu to już drugi raz, kiedy naruszone zostały brytyjskie przepisy dotyczące reklam – informuje źródło. (ao)