Wielton, polski producent naczep, przyczep i zabudów samochodowych, wprowadza nową identyfikację wizualną. Pierwszym etapem zmian jest nowy logotyp stworzony we współpracy z agencją White Cat.
W efekcie prac zrezygnowano z żółtego, prostokątnego tła znaku graficznego. Wykorzystano jednak ocieplony odcień do pokolorowania charakterystycznego sygnetu – wielbłąda. Odświeżona została również typografia – zastosowano masywniejsze niż wcześniej litery.
Z lewej strony znajduje się poprzedni logotyp, z prawej – obecny. Fot. mat. pras.
Nowy logotyp marki Wielton stworzył Michał Łojewski, współzałożyciel i dyrektor kreatywny agencji White Cat. Jak opowiada, podczas projektowania starał się korzystać z łuków i ostrych cięć, które miały nadać znakowi techniczny charakter. „Dzięki temu przypomina silny i stabilny mechanizm, który poradzi sobie w każdych warunkach” – opisuje.
Jak informują przedstawiciele polskiej spółki, pierwszy w historii rebranding głównej marki to jeden z elementów strategii Wielton na lata 2017–2020. Agencja White Cat pracuje obecnie nad identyfikacją pozostałych podmiotów grupy.
„Zdecydowaliśmy się na rozpoczęcie prac nad architekturą marki, tak by podkreślić współzależności pomiędzy Grupą a podmiotami działającymi na rynkach lokalnych i zakomunikować zmiany naszym klientom we Francji, Włoszech, w Niemczech i Rosji” – tłumaczy Małgorzata Barańska, dyrektor marketingu i PR Wielton.
Agencja Łojewskiego została wybrana w konkursie ofert. (mp)