wtorek, 19 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościWiemy, który ubezpieczyciel ma najlepszego rzecznika

Wiemy, który ubezpieczyciel ma najlepszego rzecznika

Pierwsze miejsce na podstawie przeprowadzonego w lipcu i sierpniu tego roku przez ARC Rynek i Opinia cyklicznego „Badania opinii dziennikarzy na temat towarzystw ubezpieczeniowych i ich polityki Public Relations” zajęło PZU i jego rzecznik prasowy.

Najbardziej profesjonalni rzecznicy prasowi reprezentują towarzystwa ubezpieczeniowe, których komórki PR zostały ocenione najwyżej. Liderami zestawienia okazali się Michał Witkowski i Wojciech Wróblewski z PZU. W gronie najlepszych znaleźli się także: Bohdan Białorucki (Aviva), Marcin Jaworski i Iwona Mazurek (Warta) oraz Paweł Wróbel (Generali).

Wiele jednak pozostaje jeszcze do zrobienia. Aż 93 proc. badanych przedstawicieli mediów przyznaje, że odczuwa pewne braki informacyjne ze strony towarzystw ubezpieczeniowych. Narzekają głównie na: zestawienia i statystyki dotyczące wyników finansowych towarzystw, informacje na temat ich polityki inwestycyjnej, a także informacje dotyczące wyników sprzedaży poszczególnych produktów.

Najbardziej cenione przez dziennikarzy cechy dobrego biura prasowego to: szybkość odpowiedzi, dostępność, profesjonalizm, wiedza pracowników biura oraz dostęp do ekspertów. Bezpośredni, oficjalny i nieoficjalny kontakt z osobami odpowiadającymi za komunikację, informacje prasowe, a także bezpośrednie rozmowy z ekspertami stanowią dla mediów nadal jeden z najważniejszych źródeł informacji. Poza tym dziennikarze chętnie korzystają też ze stron internetowych instytucji państwowych np. Komisji Nadzoru Finansowego. Ogólnie, jak wynika z badania, z biurami prasowymi kontaktują się częściej niż raz w miesiącu (81 proc.).

Badanie trwało od lipca do sierpnia 2012 roku, obejmując dziennikarzy zatrudnionych w redakcjach dzienników, czasopism i portali internetowych oraz telewizji i agencji informacyjnej. Badanie zostało zrealizowane przez ARC Rynek i Opinia metodą IDI (Individual In-Depth Interview). Przeprowadzone wywiady miały charakter wywiadów standaryzowanych, czyli opartych o ustrukturyzowane narzędzie – kwestionariusz zawierający zarówno pytania otwarte, jak i zamknięte. (es)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj