Relację z trzeciego dnia festiwalu warto zacząć… od końca, czyli wieczornej gali. Przyznawano na niej nagrody w kategoriach takich jak Brand & Experience Lions, Creative eCommerce Lions, Digital Craft Lions oraz Entertainment. Jednego ze Złotych Lwów zdobyła Polska za kampanię „Do ostatniego drzewa” dla Greenpeace Polska autorstwa agencji Ogilvy&Mather. Autorzy stworzyli cyfrową kopię zapasową Puszczy Białowiejskiej w Minecrafcie. To pierwszy Złoty Lew przyznany Polsce na tegorocznym festiwalu – oby nie ostatni. Kampania zdobyła tego dnia też srebro (w kategorii Brand Experience) i brąz (Entertainment).
Czytaj także: Wieści z Cannes. Dzień 1: Start!
Wieści z Cannes. Dzień 2: Prelekcje i prace nad briefami
Cannes to także prelekcje. Wśród wczorajszych prelegentów nie zabrakło gwiazd, m.in.: Naomi Campbell, która podzieliła się swoimi poglądami na temat wpływu mody na widoczność i sprzedaż dobrze znanych marek. Modelka poruszyła także temat zmiany znaczenia tzw. street fashion. Ci, którzy spędzali wieczory na oglądaniu serialu „Przyjaciele”, byliby zachwyceni – Cannes odwiedził także David Schwimmer (serialowy Ross), który współpracował z marką Skittles. Marka ta wyemitowała serię filmów z jego udziałem, które mogły (ale nie musiały) zapowiadać finalną kampanię. Efekt miał być zademonstrowany jednej osobie – jej reakcję można było śledzić w social mediach. Kampania ta okazała się niekwestionowanym hitem. Do Cannes przybył także znany reżyser i aktor Tyler Perry, który podzielił się swoimi spostrzeżeniami na temat branży.
Mimo że festiwal jest już na półmetku, marki nadal wystawiają się na specjalnie do tego przygotowanych strefach na plaży. Na szczególną uwagę zasługuje Google, który oprócz atrakcji pragnie przekazać szereg informacji na temat funkcji Google Assistant i jej zastosowania w pracy w markami. Głodni wiedzy mogli odwiedzić specjalnie przygotowane stacje prezentujące wszystkie możliwości Google Assistant.
Dzisiaj wieczorem odbędzie się gala rozdania nagród PR Lions, a także m.in.: Media Lions oraz Social & Influencer Lions.
Dla PRoto.pl z Cannes – Karolina Partyka i Karolina Sirko z 24/7Communication
Czytaj też: Nagrody Young Creatives 2018. Do Cannes pojadą m.in. reprezentantki 24/7Communication