Wczorajszy dzień to pod kątem komunikacji inspiracyjne święto. Wieczorem odbyło się przyznanie nagród w kategoriach m.in.: PR Lions, Social & Influencer Lions, Creative Data Lions i Media Lions.
Czytaj także: Wieści z Cannes. Dzień 1: Start!
Wieści z Cannes. Dzień 2: Prelekcje i prace nad briefami
Wieści z Cannes. Dzień 3: Pierwszy Złoty Lew dla Polski
Wśród nagrodzonych realizacji w kategorii PR Lions znalazła się kampania „Pay with views” marki Opel, w której pokazano, że za produkt (tu auto) można zapłacić nie tylko kartą czy gotówką, ale i… liczbą odsłon. Klienci tej marki, którzy wybrali jazdę próbną, mogli nakręcić wideo i umieścić je na YouTubie. Jeśli film osiągnął wskazaną oglądalność, producent wręczał kluczyki do auta autorom zwycięskiego wideo.
Warta uwagi była także kampania nagrodzona w podkategorii Use of Events & Stunts, którą przygotowała marka Edeka. Idea polegała na usunięciu ze swojego asortymentu produktów, które nie pochodziły z Niemiec. W rezultacie sklep świecił pustymi półkami, a klienci nie mogli znaleźć swoich ulubionych artykułów – również tych pierwszej potrzeby. Kampania ta potwierdza, że świat połączony jest ze sobą łańcuchem zależności i wpływów. W podkategorii Corporate Social Responsibility nagrodę zdobyła kampania dla McDonalda „The Flip”, przygotowana z okazji międzynarodowego Dnia Kobiet.
Ciekawą kampanią była propozycja stworzona dla Coca-Coli zatytułowana „The Coke is Fanta”. Kampania zwyciężyła w podkategorii Single Country Campaign i powstała z myślą o społeczności LGBT.
Wartą zapamiętania kampanię przygotowano dla marki odzieżowej Diesel. Marka otworzyła swój sklep w Nowym Jorku w okolicach Broadway. Ubrania różniły się jednak logo – zamiast „Diesel” widniała na nich nazwa „Deisel” – pojawiło się pytanie, czy można odróżnić jakość, gdy nie ma nazwy produktu. Wczoraj statuetki odebrała też agencja Ogilvy&Mather za kampanię „Do ostatniego drzewa”, kończąc tym samym festiwal z 13 Lwami (trzema złotymi, trzema srebrnymi i siedmioma brązowymi).
W czwartek odbyło się także rozdanie nagród w kategorii Young Lions PR. Brief oparty był na problemie rasizmu wśród młodych ludzi (w wieku 18-34 lata). Bezkonkurencyjnie zwyciężyły Chiny, których pomysł bazował na stworzeniu sztucznej inteligencji (opartej na cechach wszystkich ras), która byłaby obywatelem świata. Srebro zdobyła Francja, której kontrowersyjny pomysł odniósł się do banku spermy. W tym roku brąz nie został przyznany.
Czwartek, podobnie jak poprzednie dni, obfitował w ciekawe prelekcje. Wśród zaproszonych gości był m.in. Kevin Costner, który opowiadał o nowej produkcji – serialu „Yellowstone”. Osoby, które uczestniczyły w wystąpieniu, mogły się dowiedzieć, że aktor pracował początkowo jako Marketing Executive. Interesującym wystąpieniem było również to poświęcone kulturze hip hopu, poprowadzone przez rapera Vica Mensa i przedstawiciela Havas U.S. – Jasona Petera.
Piątek to zakończenie pięciu dni festiwalu i gala finałowa, w której zostaną przekazane nagrody m.in.: w kategoriach The Lion for Change czy Creative Efectiveness Lions, a także Titanium Lions.
Dla PRoto.pl z Cannes – Karolina Partyka i Karolina Sirko z 24/7Communication
Czytaj też: Nagrody Young Creatives 2018. Do Cannes pojadą m.in. reprezentantki 24/7Communication