Tegoroczny festiwal Cannes Lions dobiegł końca. Po raz 65. przedstawiciele branży reklamowo-marketingowej spotkali się, by wskazać najlepsze kampanie w swoich dziedzinach.
Czytaj też: Wieści z Cannes. Dzień 1: Start!
Wieści z Cannes. Dzien 2: Prelekcje i prace nad briefami
Wieści z Cannes. Dzień 3: Pierwszy Złoty Lew dla Polski
Wieści z Cannes. Dzień 4: Nagrody PR Lions
Do grona zwycięzców należy bez wątpienia Ogilvy&Mather. Agencja zgarnęła aż 13 statuetek w kilku kategoriach za kampanię „Do ostatniego drzewa”. Ale nie tylko ta kreacja była godna uwagi. Poniżej przedstawiamy wyselekcjonowanych ośmiu zdobywców Lwów na tegorocznym festiwalu w Cannes (kolejność przypadkowa):
1. „Palau Pledge” (Grand Prix Titatnium, Grand Prix Sunstainable Developement Goals, Grand Prix Direct). Kampania sprzeciwiająca się niszczeniu przyrody wysp Palau. Miała na celu zobowiązać ludzi odwiedzających wyspę do podpisania postanowień, które dotyczyły ochrony środowiska naturalnego tego miejsca.
2. „The Revoice project” – kampania, która pokazała, że wszystko jest możliwe – nawet przywrócenie głosu choremu na ALS. Pat Quinn do porozumienia się ze światem używał komputera, jednak nie chciał dłużej posługiwać się pozbawionym emocji głosem charakterystycznym dla tego urządzenia. Przy użyciu nowej technologii umożliwiono mu porozumiewanie się za pomocą komputera, odtwarzając jednak jego dawny głos.
3. „Nothing beats a Londoner” – dynamiczna, zabawna kampania stworzona przez agencję Wieden & Kennedy, poświęcona jest pasji i determinacji. Podkład muzyczny, intensywność kolorów i scen powoduje, że trudno się od niej oderwać.
4. „Welcome Home” – kampania stworzona dla Apple’a z myślą o jednym z ich produktów Home Pad. Połączenie kolorów, tańca i wspaniałej kreacji okazało się przepisem na sukces. Kapania zdobyła Grand Prix Entertainment Lions for Music.
5. „It’s a Tide AD” – kampania pokazuje, jak w zabawny sposób nawiązać do swojego produktu nawet z innymi kampaniami w tle.
6. „Bihor Couture” – kampania miała na celu pomóc i wesprzeć kulturę lokalnej społeczności w Rumunii. Przez działania połączono lokalną tradycję ze światową modą.
7. „Blood normal” – kreacja przełamująca kobiece tematy tabu.
8. „Sindoor Khela – No Conditions Apply” – kampania walcząca z wykluczeniem kobiet w Indiach. Smutna rzeczywistość, którą autorzy akcji starają się zmienić i uświadomić innym dany problem.
Dla PRoto.pl – Karolina Partyka i Karolina Sirko z 24/7Communication
Czytaj także: Nagrody Young Creatives 2018. Do Cannes pojadą m.in. reprezentantki 24/7Communication
Zdjęcie główne: youtube.com/ Apple