niedziela, 17 listopada, 2024
Strona głównaAktualności„Wiesz, że lubię patrzeć, kiedy podskakują, jak biegasz” - tak NFZ i...

„Wiesz, że lubię patrzeć, kiedy podskakują, jak biegasz” – tak NFZ i TVP3 w Opolu zachęcały do badań piersi. Teraz przepraszają

„Są cudowne”, „piękne”, „jędrne i sportowe”, „ich widok zawsze poprawia mi humor”, „wiesz, że lubię patrzeć, kiedy podskakują, jak biegasz” – w taki sposób mężczyźni w pierwszej wersji spotu komplementowali kobiece piersi. O sprawie czytamy na gazeta.pl. Film został już usunięty z kanału TVP3 Opole na YouTubie, a jego autorzy przepraszają i publikują nową wersję wideo.

Pierwsza wersja spotu

Kampanię społeczną „Dbaj o siebie. Badaj się!” przygotowały wspólnie opolski oddział NFZ i TVP3 Opole. W ramach akcji powstało wideo, w którym mężczyźni – znani mieszkańcy Opola – namawiają kobiety do dbania piersi. W filmie wystąpili m.in. dyrektor Centrum Wystawienniczo-Kongresowego w Opolu Sławomir Janecki, Hubert Adamek z biura prasowego Opolskiej Policji, Tomasz Gabor z Elektrowni Opole, zawodnik Gwardii Opole Mateusz Jankowski, Leszek Koksanowicz, rzecznik Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Opolu czy zawodnik UFC Damian Grabowski.

„Nie akceptuję przyjętej konwencji. Spot jest w jakiś nieprzyjemny sposób dwuznaczny i zupełnie nie rozumiem dlaczego. Czy to ma go wyróżnić, czy przekazać jakąś dodatkową treść?” – komentuje dla gazety.pl psycholog Monika Probosz z Laboratorium Badania Komunikacji Społecznej. Dodaje także, że o chorobach czy badaniach profilaktycznych nie trzeba mówić tylko poważnie, jednak przyjęty sposób mówienia „musi mieć jakieś uzasadnienie”. Jak czytamy, wideo zostało przez wielu internautów skrytykowane. Oburzenie widać m.in. w portalach społecznościowych, gdzie przeważają opinie, że spot jest „seksistowski” czy „obrzydliwy”.

Wideo pojawiło się na antenie TVP3 Opole, można było go także obejrzeć w sieci. Dziś nie jest już dostępny na kanale TVP3 Opole na YouTubie. Na profilu TVP3 Opole na Facebooku oraz na kanale na YouTubie pojawiła się natomiast zaktualizowana wersja filmu.

Zaktualizowany spot

„Jednocześnie autorzy spotu przepraszają za jego pierwotną konwencję, która mogła naruszać uczucia i poczucie podmiotowości płci pięknej. Pragniemy jednak zaznaczyć, że naszym celem i przyświecającą ideą była i pozostaje wyłącznie walka z nowotworem piersi poprzez zachęcanie do badań i promocję prewencji wczesnego wykrywania” – czytamy w poście na Facebooku. (mb)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj