W rankingu najczęściej cytowanych mediów w grudniu 2018 roku pierwsze miejsce zajął portal Wirtualna Polska – podaje IMM w najnowszym raporcie „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce”. Na kolejnych miejscach znalazły się radio RMF FM oraz portal onet.pl. Wirtualna Polska pierwszą pozycję zawdzięcza m.in. szerokiemu oddźwiękowi w mediach wywiadu z Prezydentem RP Andrzejem Dudą oraz doniesieniom dotyczącym podwyżek cen energii i zaangażowania o. Rydzyka w stworzenie własnej partii politycznej.
Prasa
Czołówkę najczęściej cytowanych tytułów prasowych otwiera dziennik Rzeczpospolita, wyprzedzając Gazetę Wyborczą i Super Express.
Najczęściej cytowanym tygodnikiem był „Newsweek”. Drugie miejsce na podium zajął tygodnik „Sieci”, a trzecie – „Wprost”.
„Forbes” znalazł się na pierwszym miejscu wśród miesięczników. Drugie i trzecie miejsca należą kolejno do miesięczników „Press” oraz „Playboy”.
Telewizja
TVN24 zajęła pierwszą pozycję w rankingu. Na kolejnych miejscach uplasowały się TVN oraz Polsat News.
Radio
RMF FM zostało liderem cytowalności wśród stacji radiowych. Rozgłośnia wyprzedziła Radio ZET oraz PR3.
Portale internetowe
Najczęściej cytowanym portalem internetowym została Wirtualna Polska. Kolejne pozycje zajęły onet.pl oraz gazeta.pl.
Media ekonomiczne
Dziennik Gazeta Prawna znalazł się na pierwszym miejscu wśród najczęściej cytowanych mediów ekonomicznych w Polsce.
Media regionalne
Wśród mediów regionalnych na pierwszym miejscu uplasowało się Radio Kraków.
Autorka badania: Joanna Górska, Instytut Monitorowania Mediów
O badaniu:
Badanie przeprowadzono na podstawie 30 024 przekazów z mediów (materiałów prasowych, publikacji w portalach internetowych oraz programów radiowych i telewizyjnych) z okresu od 1 do 31 grudnia 2018 roku. Dziennikarze odnosili się do wiadomości z łamów innych mediów 30 565 razy (24 734 w portalach internetowych, 3 267 w prasie, 1 965 w telewizji i 599 w radio).
Badanie wykonano na podstawie materiałów z monitoringu prasy, radio i telewizji oraz portali internetowych, w których pojawiały się nazwy mediów prasowych, portali internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów.