Z najnowszych badań Greenlight VR wynika, że konsumenci lepiej postrzegają marki, które inwestują w wirtualną rzeczywistość – czytamy na adweek.com. Z 1300 przebadanych aż 71 proc. stwierdziło, że taka technologia sprawia, że są skłonni uznać daną markę za innowacyjną i nowoczesną. Co więcej, 53 proc. badanych chętniej skorzystałoby z oferty firmy, która wykorzystuje wirtualną rzeczywistość – podaje portal.
„Oglądanie przekazu na żywo, korzystając z technologii wirtualnej rzeczywistości, wywołuje znacznie więcej pozytywnych emocji, takich jak szczęście czy podekscytowanie, w porównaniu do grania w gry w wirtualnej rzeczywistości” – pisał Steve Marshall we wstępie do wyników badań Greenlight VR.
Pozytywne odczucia w 91 proc. badanych wywoływały także same materiały promujące wirtualną rzeczywistość. 65 proc. osób, które wcześniej nie testowały tej technologii, było zainteresowanych jej wypróbowaniem. Niewiele mniej, bo 58 proc., było wręcz „zachwyconych” wirtualną rzeczywistością – streszcza wyniki badań adweek.com.
Portal adweek.com, powołując się na badania Deloitte Global, przewiduje, że wartość rynku związanego z rzeczywistością wirtualną osiągnie w 2016 roku wartość 1 mld dol.
Obserwując ogólnoświatowe szaleństwo na punkcie Pokemon Go – aplikacji wykorzystującej tę technologię – trudno zachowywać sceptycyzm wobec powyższych badań i przewidywań.
Własne gogle wirtualnej rzeczywistości tworzy coraz więcej firm (w tym Samsung, HTC czy Sony), częściej słychać też w tym kontekście o poczynaniach Facebooka, a jednym z najbardziej charakterystycznych zdjęć tego roku zrobiono Markowi Zuckerbergowi na targach Mobile World Congress.
[[{“fid”:”21052″,”view_mode”:”default”,”fields”:{“format”:”default”,”field_file_image_alt_text[und][0][value]”:””,”field_file_image_title_text[und][0][value]”:””},”type”:”media”,”attributes”:{“class”:”media-element file-default”}}]]
Źródło: https://www.facebook.com/zuck
(mp)