„Przedsiębiorcy coraz częściej zdają sobie sprawę, że warto zarządzać wizerunkiem firmy tak, jak zarządza się jej innymi aktywami” – pisze Jolanta Tkaczuk w magazynie ProKREACJA. Autorka opisując zagadnienie wizerunku definiuje je jako „obraz, podobiznę, symbol, wyobrażenie” i dodaje, że „stanowi on zbiór przekonań, myśli i wrażeń ludzi o jakimś obiekcie, najczęściej firmie, produkcie lub marce, ale także miejscu czy osobie”.
Tkaczuk podkreśla dynamikę, jako jedną z głównych cech wizerunku, która może powodować sytuację, kiedy wraz ze zmianą otoczenia firmy, panujących poglądów i mód, zmienia się też jej postrzeganie w otoczeniu. Tkaczuk zauważa też „W przypadku firm usługowych zdarza się, że dobra reputacja i pozytywny wizerunek to cały majątek firmy”.
W artykule wymieniono i scharakteryzowano ponadto kluczowe czynniki wizerunku, takie jak tożsamość firmy, reputacja i otoczenie fizyczne. Autorka podkreśla rangę zarządzania wizerunkiem, które stanowi jej zdaniem „podstawę koncepcji całościowej identyfikacji organizacji (…), naczelnej strategii identyfikacyjnej przedsiębiorstwa, realizowanej przez wizualne, komunikacyjne i organizacyjne zabiegi zmierzające do ukazania indywidualności, rozpoznawalności i wyróżniającej osobowości firmy”.
W najnowszym numerze magazynu ProKREACJA można przeczytać ponadto szósty odcinek Przygód Maxa, będący przewodnikiem po zagadnieniach kształtowania marki, a także wywiad z Dariuszem Tworzydło na temat sytuacji kryzysowych. (psp)