czwartek, 14 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościWizerunek firmy a zwolnienia grupowe

Wizerunek firmy a zwolnienia grupowe

W przypadku redukcji zatrudnienia w firmie należy podjąć starania o utrzymanie jej pozytywnego wizerunku. Kluczem do sukcesu jest komunikacja – przekonuje Rzeczpospolita Prawo i Praktyka.

Jak czytamy, nieumiejętne przeprowadzenie procesu zwolnień grupowych może prowadzić do utraty zaufania pracowników. Aby się przed tym ustrzec, pracodawca powinien na bieżąco informować ich o przyczynach, terminach i przebiegu postępowania. Najlepiej powołać odpowiedni zespół, który opracuje treść i formę komunikatu.

Według autorki artykułu niezwykle istotnym elementem rozwiązania umowy o pracę z punktu widzenia wizerunku pracodawcy jest również nawiązanie dialogu ze zwalnianym pracownikiem. Oprócz wręczenia wypowiedzenia należy przedstawić mu kryteria wyboru etatów do redukcji, a także umożliwić ustosunkowanie się do tych informacji. (iw)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj