Czy wizerunek gwiazdy jest w stanie wpłynąć na poprawę sprzedaży danego produkty? – pytano w programie Marketing&PR w telewizji TVN CNBC Biznes. Maciej Szczechura z Euro Banku powiedział, że żeby osiągnąć sukces „gwiazda musi być w jakiś sposób z produktem skojarzona, musi do niego pasować i produkt musi przede wszystkim pasować do gwiazdy. Kiedy tak się nie dzieje może powstać efekt zupełnie odwrotny”.
Przykładem nietrafionego pomysłu na wykorzystanie znanej twarzy była reklama Goplany, czy Winiar z Adamem Małyszem, stwierdził Szymon Gutkowski z DDB Warszawa.
Na rynku pojawia się coraz więcej dobrych reklam z gwiazdami. Firmy polskie coraz częściej zwracają się do zagranicznych gwiazd. Przyjdzie jednak moment, gdy nastąpi przesyt tego typu reklamami. Wówczas marketingowcy będą tworzyć gwiazdy, przykładem na to już dziś może być kabaret Mumio, który został wypromowany w kampanii Plus GSM, dowiadujemy się z programu. (ak)