Przedsiębiorcy zdają sobie sprawę ze związku pomiędzy wizerunkiem firmy a jej wynikami, ale jedynie dwóch na trzech pracodawców podejmuje działania mające stworzyć ich pozytywny wizerunek – o wynikach badania przeprowadzonego przez Instytut Badawczy Randstad i TNS OBOP pisze Puls Biznesu.
O tym, że dobry wizerunek pomaga firmie, przekonanych jest 94 proc. przepytanych przedsiębiorców. Mimo to jedynie 62 proc. z nich zadeklarowało, że prowadzi działania mające budować pozytywny wizerunek firm wśród potencjalnych pracowników i klientów.
W jaki sposób pracodawcy kreują swój wizerunek? Najczęściej stawiają oni na targi pracy (29 proc.), korzystają także z zakładki „Kariera” na własnej stronie (26 proc.) oraz współpracują z akademickimi biurami karier (również 26 proc.). W mediach społecznościwych promuje się natomiast zaledwie 18 proc. firm.
W przypadku działań kierowanych do swoich pracowników pracodawcy najczęściej stawiają na bogaty system motywacyjny (50 proc. odpowiedzi), popularne są także imprezy integracyjne i wyjazdy dla pracowników, elastyczny grafik i konkurencyjne wynagrodzenie oraz tworzenie ścieżki kariery (37 proc.). Na działania z zakresu CSR stawia natomiast zaledwie 8 proc. pracodawców.
„Z naszego badania wynika, że pracodawcy zatrzymują się na pojedynczych działaniach, nie tworząc strategii wizerunkowych” – komentuje na łamach Pulsu Biznesu komentuje Kajetan Słonina, dyrektor zarządzający Randstad. Dodaje on również że firmy, mimo przekonania o wpływie dobrego wizerunku na relacje biznesowe, nie budują aktywnie swojego wizerunku. (ks)