Z danych publikowanych przez miesięcznik Personel + Zarządzanie wynika, że pracownicy HR-ów, czyli kadrowi nie są zbyt pochlebnie postrzegani przez personel firmy. O tym, jakie są tego przyczyny i dlaczego warto pracować nad dobrym PR-em HR-owców pisze Anna Niedziela-Strobel z ANS PR Consulting.
Przyczyn, dla których HR-owcy miewają negatywny wizerunek jest kilka. Wśród nich autorka wymienia mało sprawne zarządzanie informacją przez działy kadrowe, a w tym: niezrozumiałe zasady motywowania pracowników, przypadkowe wydawanie pieniędzy z funduszu socjalnego, a także nietrafione imprezy integracyjne czy negatywne wrażenie pracowników po bezpośrednim kontakcie z działem kadr. Warto przy tym pamiętać, że kontaktowi z kadrowcami często towarzyszy stres – spotykamy ich głównie przy rekrutacji, ocenie pracy czy zwolnieniu.
Jaki więc powinien być wizerunek HR-owca – autorka przekonuje, że przede wszystkim oparty na zaufaniu i wiarygodności. Trzeba mieć na uwadze także i to, że „wizerunek działu PR jest składową wizerunku dyrektora generalnego”, czytamy w tekscie.(ał)