Niedrogim i skutecznym narzędziem do budowania wizerunku stały się aplikacje i gry na telefony komórkowe. W poprzednim roku smartphone’ów używało ok. 7 mln Polaków, a ich liczba nadal rośnie. Ponadto telefony mają możliwości techniczne porównywalne z komputerem, właśnie dlatego stały się nowym sposobem na dotarcie do potencjalnych klientów – czytamy w magazynie Brief.
Takie rozwiązanie wybrał koncern Coca-Cola, który stworzył aplikację „pomagającą w podjęciu decyzji”. Mimo prostego scenariusza aplikacji (butelka pojawiająca się na ekranie, która można potrząsnąć i zdjąć kapsel, dotykając wyświetlacza) pobrano ją dziesiątki milionów razy. To szybki i tani kanał komunikacji z wieloma klientami.
Agencja BrandLabel Communication przeprowadziła ankietę, która miała pokazać, czemu zakochujemy się w markach (badanie przeprowadzone podczas tegorocznych Walentynek). Z badań wynika, że lojalność i wierność wobec marki budowana jest przez zaangażowanie odbiorcy oraz autentyczność marki. Jedną z takich angażujących aplikacji jest „Serce i rozum”- gra, dzięki której nawiązuje się relacja firma – klient. W ciągu trzech miesięcy pobrało ją 300 tys. użytkowników. Na Facebooku aplikacja zyskała pierwsze miejsce w kategorii „ukochanych polskich marek”.
Gry i aplikacje lubimy przed wszystkim za (według ankiety BrandLabel Communication): praktyczność, przyjemność użycia, rozpoznawalność oraz nowoczesność. Zaś dla firm ogromnym atutem jest to, że takie narzędzie to także promocja marki. „Dzięki wykorzystaniu tego typu rozwiązań w komunikacji marketingowej możliwe jest „uzyskanie” wdzięcznego i zadowolonego konsumenta, który na dodatek ma możliwość ciągłego kontaktu z naszą marką” – podsumowuje Dariusz Kocięcki, senior account manager, Looksoft. (kg)