Gazeta Ubezpieczeniowa pisze o stereotypach dotyczących Polski, jakie napotykamy poza granicami oraz o wizerunku Polski, który powinien być zbudowany za granicą po to, by polskie firmy ubezpieczeniowe weszły na obce rynki z sukcesem. „Jak (…) ten wizerunek Polski na zewnątrz poprawiać? Dodajmy jeszcze: kiedy przestanie nas prześladować słynne zdanie z Króla Ubu Alfreda Jarry’ego: »w Polsce, czyli nigdzie«?”. „W ostatnim stuleciu Polska była suwerenna przez nieco ponad 30 lat! Nie możemy więc oczekiwać, że w mgnieniu oka dokonamy cudu i staniemy się dojrzałym, szacownym narodem na wzór Francuzów czy Brytyjczyków. Rozwinięta zagranica jest równocześnie jakby bardziej zrelaksowanym społeczeństwem, o wyrobionej już marce czy obrazie, Polska zaś to kraj szalenie dynamiczny, który dopiero przebija się do czołówki” – pisze w artykule dr Jarosław Śliperski. „Kraj jakby sprzedaje się siłą skojarzeń z nim związanych. (…) A jak sprzedawać Polskę? To zadanie dla fachowców, w tym miejscu nadmieńmy tylko, że Polska to wielki, czterdziestomilionowy naród, zawsze należący do kręgu cywilizacji zachodniej. Banał? Lecz mało kto za granicą jest tego świadom” – czytamy w artykule.