środa, 1 stycznia, 2025
Strona głównaAktualnościWizerunek Polski kolejny raz

Wizerunek Polski kolejny raz

O wizerunku Polski za granicą można przeczytać w artykule w Pulsie Biznesu. Jego autorka, Małgorzata Mierżyńska, informuje o spotkaniu Jarosława Kaczyńskiego z Rupertem Murdochem, którego najważniejszym tematem był „wizerunek Polski w zagranicznych mediach”. Mierżyńska podkreśla, że obecne podejście administracji do kwestii kształtowania obrazu kraju za granicą charakteryzują „w ogromnej mierze doraźne, pojedyncze działania i ręczne sterowanie”. Metody te ocenia negatywnie jako nieskuteczne i nieprzydatne.
Autorka przychyla się do opinii, że w budowie właściwego wizerunku naszego kraju przeszkadza brak spójnej strategii promocyjnej. Mierzyńska częściowo za ten stan obwinia fakt współistnienia kilku instytucji odpowiedzialnych za wizerunek, które nie potrafią ze sobą współpracować. „Ministerstwa: kultury, gospodarki, nauki, Polska Akademia Nauk, Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych, Polska Organizacja Turystyczna (POT), Instytut Adama Mickiewicza – to tylko najważniejsze z nich” – wymienia dziennikarka. Jako kolejny powód braku strategii promocyjnej Mierżyńska traktuje „niechęć polityków i dyplomatów do myślenia w kategoriach marketingowych”. (psp)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj