Wizerunek naszego kraju na arenie międzynarodowej od ponad 20 lat nie uległ praktycznie żadnym zmianom. „Wciąż jesteśmy postrzegani jako kraj katolicki, konserwatywny, lekko zapóźniony gospodarczo” – mówi w wywiadzie dla Dziennika Gazety Prawnej dr Marta Hereźniak, autorka książki „Marka narodowa. Jak skutecznie budować wizerunek i reputację kraju”.
Zdaniem dr Hereźniak powodem wizerunkowych problemów Polski jest brak konsekwentnej, opartej o regularne badania strategii promocji. „W państwach, które są dla nas ważne, powinniśmy badać, jakie są oceny konkretnych aspektów Polski, np. od ogólnej oceny kraju przez rozpoznawalność atrakcji turystycznych po wizerunek gospodarki i polskich marek czy produktów” – przekonuje.
Jak czytamy, nasz kraj powinien brać przykład z Hiszpanii, która skutecznie wypromowała się dzięki znanym markom kojarzonym z dobrą jakością. (iw)