sobota, 23 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościWizerunkowe problemy brytyjskiego PR-u

Wizerunkowe problemy brytyjskiego PR-u

Aż 92 proc. Brytyjczyków twierdzi, że PR-owcy „naginają prawdę” i zajmują się głównie okłamywaniem ludzi, choć 62 proc. przyznaje, że nie wie, czym właściwie ten PR jest – wynika z badania opisanego przez prweek.com.

22 proc. ankietowanych uważa też, że PR generuje tzw. fake newsy, 17 proc. – że eksperci od komunikacji zarabiają na życie kłamstwem, 64 proc. – że ich praca jest bardzo łatwa, przyjemna i polega głównie na „piciu szampana i chodzeniu na imprezy”.

Ankieta przeprowadzona przez firmę Ginger Research na 1500 mieszkańcach Wielkiej Brytanii pokazuje, jaki problem z wizerunkiem ma branża PR na Wyspach. Portal prweek.com zwraca jednak uwagę, że nie jest to nic nowego – badania z poprzednich lat pokazują podobne wnioski. Respondenci mają negatywne zdanie o PR-ze, a jednocześnie nie rozumieją tej branży.

Czytaj więcej: Branża PR walczy ze stygmatyzacją w mediach

Źródło skonfrontowało z problemem Emmę Leech, dyrektor Chartered Institute of Public Relations. „PR-owcy po prostu muszą przywiązywać większą wagę do standardów. Jedynym sposobem na poprawę naszej reputacji w oczach społeczeństwa jest silniejsza profesjonalizacja branży. Warto jednak dodać, że słabe postrzeganie PR-u jest często spowodowane jego fałszywym obrazem w mediach i fikcyjnymi opisami w branży rozrywkowej. Rzeczywistość jest przecież daleka od tego, co widzimy w telewizji” – powiedziała Leech portalowi prweek.com.

(mp)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj