W listopadowym numerze Manager Magazin można przeczytać o tym, w jaki sposób według managerów reklama przekłada się na wizerunek promujących się w ten sposób firm. Z badania przeprowadzonego przez miesięcznik wynika, że jedynie 7,3 proc respondentów uważa działania reklamowe za skuteczne narzędzie zarządzania wizerunkiem korporacji.
Reklama nie zawsze przekłada się na dobre postrzeganie firmy. Dla przykładu, jak czytamy, najczęściej reklamująca się w pierwszym półroczu 2008 Grupa Danone w rankingu Image Profile spadła na dziewiąte miejsce. Ale inny przypadek – operatora sieci dyskontów Biedronka – ma w oczach managerów kiepski wizerunek; nie ze względu na „fatalną reputację”, ale z powodu słabej rozpoznawalności marki.
Wśród liderów ostatniej edycji Image Profile znaleźli się kolejno: TVN, Toyota Motor Poland i Grupa Żywiec, Grupa Onet, Hewlett-Packard. Zwycięzca, jak podkreśla autor tekstu, jest „liderem prime time’u i cieszy się dobrą opinią dobrze sytuowanych mieszkańców dużych miast”.
Image Profile zostało przeprowadzone w Polsce po raz trzeci, na grupie 503 menagerów, którzy oceniali wizerunek ponad 100 firm.(ał)